۵۰ هزار خودرو فرسوده
در
شیراز تردد می‌کنند

عنایت‌الله رحیمی در جلسه پیشرفت برنامه عمل حفاظت و بهبود محیط زیست استان فارس با بیان اینکه کارخانه سیمان فارس، پشم و شیشه، روغن نباتی نرگس و ریشمک 4 منبع ثابت صنعتی آلاینده هوا در شیراز است اظهار داشت: بحث انتقال این 4 کارخانه به خارج از شهر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آمار تقریبی تعداد خودروهای موجود در سطح شهر شیراز بیش از 500 هزار دستگاه است که 50 هزار دستگاه آن فرسوده است افزود: درصد مینی‌بوس‌های فرسوده با سن بالای 10 سال 93 درصد، تاکسی‌های فرسوده با سن بالای 10 سال 37 درصد و اتوبوس‌های فرسوده با سن بالای 8 سال 47 درصد است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با اشاره به اینکه شیراز در بررسی‌های انجام شده در سال‌های 86 تا 95، شاهد روند نزولی تعداد روزهای آلوده بوده است گفت: در سال 86 تعداد روزهای آلوده شیراز 113روز بوده که این تعداد در 6 ماهه نخست سال 95 به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته سالانه حدود 1 مترمربع به سرانه فضای سبز شیراز اضافه شده و امید است این سرانه تا پایان سال 95 به 25 مترمربع افزایش یابد افزود: از مهرماه سال 94 روزانه 1820 لیتر بنزین یورو 4 تامین و بین جایگاه‌های سوخت استان فارس توزیع می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه تخریب و تغییر کاربری در حوزه استحفاظی باغ‌های قصرالدشت در حال حاضر کاملا متوقف شده است خاطرنشان کرد: تنها باغ‌های گروه 5 این منطقه که در واقع باغ‌های فقیر از نظر پوشش گیاهی بودند تغییر کاربری یافته و شهرداری از طریق تغییر کاربری آنها 180 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که بیش از 122 میلیارد تومان از آن را صرف خرید باغ‌های درجه یک کرده است.