مرد هکر نما در شیراز دستگیر شد

سرهنگ حبیب الله رجبلی رئیس پلیس فتا فارس گفت: مرد 53 ساله شیرازی با مراجعه به پلیس فتا فارس اعلام می کند از حسابش مبلغ 13میلیون و 800هزار ریال به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

وی ادامه داد: شاکی که راننده ماشین سنگین است با بیان اینکه از برداشت های اینترنتی هیچ گونه اطلاعی ندارد و در این خصوص به کسی مشکوک نیست خواستار رسیدگی به پرونده خود می شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی خود موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

سرهنگ رجبلی افزود: شاکی با روبرو شدن با متهم حیرت زده شده و اعلام می کند هیچ گاه تصور نمی کرده است متهم از بستگان او است.  

وی گفت: این فرد عنوان می کند، در سفرهای اخیری که با متهم داشته اند، او بسیار بخشنده شده و خرید های ناهار، شام و دیگر مخارج سفر را خودش پرداخت می کرده است، حتی اخیرا در مهمانی های خانوادگی و دورهمی های دوستانه، متهم مدعی می شده هکر است و به یکسری اطلاعات محرمانه مخابراتی توانسته است دسترسی یابد.

 رئیس پلیس فتا استان فارس اضافه کرد: متهم دستگیر شده همچنین ادعا کرده بود می تواند از طریق تلفن همراهش به صورت رایگان کارت شارژ تهیه کند که در این بین در حضور شاکی برای بسیاری از خویشاوندان کارت شارژ رایگان خرید کرده اما در واقع متهم از حساب شاکی این برداشت ها را انجام می داده است.  

سرهنگ رجبلی بیان کرد: متهم با روبرو شدن با ادله دیجیتال اعتراف کرده و نحوه دسترسی خود به اطلاعات حساب بانکی شاکی را اینگونه بیان می کند: حدود چند ماه پیش شاکی با تحویل دادن عابربانک خود از من خواست یک کارت شارژ 20هزارتومانی از دستگاه عابر بانک (ATM) برایش خریداری کنم، من نیز وسوسه شدم و رمز دوم کارت را فعال کردم و مشخصات دیگر حساب را بر روی کاغذ نوشتم تا بتوانم از طریق اینترنت به حساب بانکی اش دسترسی داشته باشم.