تفاهم‌نامه تامین مالی برای بهره‌برداری از آزادراه لامرد ـ پارسیان امضا شد

محمدرضا باقری‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آزادراه لامرد ـ پارسیان استان هرمزگان برای  اجرا به سرمایه‌گذار بومی واگذار شده است، اظهار داشت: تفاهم‌نامه تامین مالی برای احداث، نگهداری، بهره‌برداری و انتقال آزادراه لامرد ـ پارسیان نهایی شده و به امضا رسیده که با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به سرمایه‌گذار واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان درباره این تفاهم‌نامه افزود: این تفاهم‌نامه توسط معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور امضا و به صورت کتبی ابلاغ شده است.

وی درباره مشخصات پروژه آزادراه لامرد ـ پارسیان عنوان کرد: طول این پروژه 45 کیلومتر شامل سه خط رفت و سه خط برگشت با عرض متوسط 16.45 و جمع مسیر 32.9 که با تخمین مطالعات اولیه بالغ بر 3600 میلیارد ریال هزینه اجرا و تملک و سایر تاسیسات جانبی می‌شود. 

باقری‌فرد بیان کرد: صددرصد هزینه‌های اجرایی توسط شرکت آژند بنای خاتم به عنوان سرمایه‌گذار تامین می‌شود که از زمان عقد قرارداد به مدت دو سال اجرا می‌شود و نگهداری در دوران ساخت و بهره‌برداری نیز بر عهده سرمایه‌گذار است. 

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح 50 کیلومتر مسیر کمتر می‌شود، گفت: استان فارس به راحتی از طریق این آزادراه به خلیج فارس و کشورهای حوزه خلیج فارس دسترسی می‌یابد که اجرای این پروژه گشایش‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند. 

مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: با اجرای این پروژه فرصت ارزشمندی برای استان فارس به ویژه شهرستان لامرد و شهرستان‌های همجوار ایجاد می‌شود.