ایران قطب تولید ابزار دفاعی و اطلاعاتی است

سردار حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین یادواره منطقه ای 271 شهید اطلاعات در شیراز گفت: تجهیزات جنگ الکترونیک و هواپیماهای بدون سرنشین کشور که ماموریت اولشان کار اطلاعاتی است در دنیا بی نظیر است.

سردار حاجی زاده ادامه داد: اگر نیروی زمینی سپاه در سال های پس از جنگ ایستادگی نمی کرد امروز شاهد انفجار و جولان گروه های تروریستی در نقاط مختلف کشور بودیم، همچنان که امروز ناامنی غرب و ترکیه را فرا گرفته است.

 

سردار حاجی زاده بیان کرد: هوشمندی و استعداد نیروهای اطلاعاتی کشورمان در پدافند و آفند باعث شد در طول 8 سال جنگ تحمیلی با وجود تحریم ها در برابر کشور سراپا مجهز نیروهای بعثی عراق بایستد.

 وی افزود: در جنگ تحمیلی ارتش عراق از حمایت گسترده غرب و در رأس آنها آمریکا اداره می شد و همه تجهیزات جاسوسی و ماهواره های اطلاعاتی پیشرفته را در اختیار داشت و وضعیت نیروهای ما با تجزیه و تحلیل در اختیارش قرار می گرفت.

سردار حاجی زاده خاطر نشان کرد: مردم نقاط مختلف کشور جوانان خود را تقدیم کردند تا مقاومت کنیم اما سازش با دشمن را نپذیریم و این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت افزود: راه حل از بین بردن مشکلات امروز در عرصه اقتصاد و سیاست جدی گرفتن دشمنی دشمن و الگو گیری از تجربیات دفاع مقدس است.

وی گفت: همانگونه که در دفاع مقدس توانستیم در برابر دشمن بایستیم اگر امروز نیز وحدت داشته باشیم در برابر تمامی دشمنی ها خواهیم ایستاد .

سردار حاجی زاده دلیل این موفقیت را بی اعتمادی به دشمن و ایستادگی بر توان داخلی برای تامین نیازهای خود در نیروهای مسلح اعلام کرد و افزود : آزادسازی حلب به مراتب سخت تر از آزادسازی خرمشهر بود اما هنگامی که اراده نظام جمهوری اسلامی بر این امر قرار گرفت که حلب در دست تکفیری ها نباشد با توان و تجهیزات اطلاعاتی خود دشمن را غافلگیر کرد و تکفیری ها و حامیانش از جمله آمریکا در حلب شکست خوردند .

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: اگر در جبهه اقتصاد و سیاست آسیب پذیر هستیم به این دلیل است که آمریکا را به دشمنی نپذیرفته ایم و براساس اطلاعات موثقی که در اختیار داریم می گویم این مسیری را که برخی مسوولان طی می کنند در آینده خواهند گفت که ای کاش بجای اعتماد به دشمن به جوانان خودمان اعتماد می کردیم و چشممان به دست دشمنان نبود .

رونمایی 9 کتاب شهدای شاخص اطلاعات و تعدادی دایره المعارف شهدای اطلاعات، اجرای برنامه های فرهنگی وبومی استان های فارس، بوشهر وهرمزگان از برنامه های دیگر این یادواره است.