بررسی سینمای رسول ملاقلی‌پور در «یادنامه رسول»

این یادنامه در 64 صفحه به کوشش انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و به مناسبت برگزاری نخستین دوره اهدای جایزه «نشان رسول» با هدف بررسی جایگاه رسول ملاقلی‌پور در سینمای انقلاب و دفاع مقدس و تبیین دستاوردهای خلاقانه او تهیه شده است.

یادداشت‌هایی از جمشید هاشم‌پور ، فرهاد اصلانی، فرهاد قائمیان و گفتگو با فرهاد صبا، تورج منصوری، محسن علی اکبری، نظرسنجی از منتقدان و نویسندگان سینمایی درباره بهترین فیلم کارنامه ملاقلی‌پور، نشانه شناسی «سفر به چزابه» بعد از بیست و پنج سال (گفتگوی علیرضا قاسم خان و مسعود کرامتی)، بررسی «مزرعه پدری» از منظر نشانه شناسی مکان و ... در این یادنامه منتشر شده است.

سیداحد میکائیل‌زاده سردبیر این یادنامه و محدثه واعظی پور دبیر تحریریه آن است. سیدرضا صائمی، سجاد صداقت، محمد هاشمی، سمیه علی‌پور، آرش فهیم، ایزد مهرآفرین، سیدرضا اورنگ، سعید مروتی و محمدعلی حیدری هیات تحریریه این ویژه‌نامه هستند.

یادنامه «رسول» در آئین افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، محمدیاشار نادری مدیر عامل بنیاد «روایت فتح» و مهدی عظیمی میرآبادی دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت رونمایی شد. همسر زنده یاد ملاقلی‌پور و علی فرزند این کارگردان هم در این مراسم حضور داشتند.