لوریس چکناواریان: دلتنگ اجرای صحنه‌ای شده‌ام

لوریس چکناواریان ، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی گفت: طی ماه‌های گذشته که ناگزیر در خانه مانده‌ام وقت و فرصت خوبی برای کار کردن روی قطعات پیدا کردم، قطعاتی تازه را نوشتم و از سویی توانستم کارهای نیمه کاره‌ام را به پایان برسانم. 

وی در همین راستا ادامه داد: از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا و از وقتی که قرنطینه آغاز شد، ایده قطعه ای تازه در ستایش زندگی به ذهنم رسید و نزدیک به شش ماه را صرف نوشتن این قطعه کردم، این قطعه برای من از ارزش خاصی برخوردار است و سعی کردم تمام تجربه ام را برای ساخت آن خرج کنم.

رهبر ارکستر ملی ایران با اشاره به تعطیلی اجراهای زنده موسیقی به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: طبیعتا این تعطیلی به واسطه حفظ جان انسانها صورت گرفته و نمی توان بر آن خرده گرفت اما در هر صورت هر موسیقیدان و یا هنرمند عرصه موسیقی با اجرای زنده ارتباط خاصی دارد و من هم بدون شک دلتنگ صحنه و اجرای زنده قطعات هستم. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: واقعیت امر کرونا برای ما اتفاقی نادر بود، مشکلات و غم‌های فراوانی را برای همه ما به همراه داشت اما از سویی به ما یادآور شد که برای زندگی اتفاقات و چیزهای گرانبهایی داریم که شاید پیش از این قدرشان را نمی دانستیم و حال که از ما گرفته شده دلتنگ آنها می شویم. امیدوارم بار دیگر سلامت به کشور باز گردد تا بتوانیم در کنار هم از صحنه زنده موسیقی لذت ببریم. 

این پیشکسوت عرصه موسیقی گوش دادن به موسیقی را آرامش دهنده روح انسان خواند و افزود: در شرایط کنونی که جامعه نگران و مضطرب از بیماری کروناست، از نظر من گوش دادن به موسیقی می تواند برای تمامی ما آرامبخش باشد. موسیقی می تواند از تشنج های اطرافمان بکاهد و ما را به زندگی امیدوار کند. 

وی درباره وضعیت جسمانی خود ادامه داد: بنده سعی کردم طی این ماه ها کمتر از خانه خارج شوم، خوشبختانه هنوز بیماری کرونا سراغ من نیامده و از لحاظ جسمی در وضع خوبی به سر می برم، اما طبیعتا همه ما کمی از طولانی شدن روند بیماری کرونا افسرده شده ایم و امیدواریم هرچه زودتر به روزگار خوب قبل برگردیم. 

چکناواریان با تاکید بر لزوم استفاده ماسک و حفظ پروتکلهای بهداشتی خاطرنشان کرد: هر روز تعداد زیادی از عزیزانمان را به خاطر ویروس کرونا از دست می دهیم، این ویروس نه تنها کشورمان بلکه جهان را با مشکل روبرو کرده است، به نظر من لازم و واجب است که در شرایطی این چنین برای حفظ جان خودمان و عزیزمان همه نکات را سختگیرانه رعایت کنیم، زیرا این ویروس تنها با این شرایط دست از سرمان بر خواهد داشت.