بهترین سریال‌های غیرانگلیسی‌ پر بازدید+ تصاویر

شاید استودیوهای هالیوودی مانند یونیورسال و دیزنی و غول‌های صنعت سرگرمی مانند نتفلیکس و اچ‌بی‌او مکس در آمریکا مستقر باشند اما سینما و تلویزیون دنیا تنها به آن‌ها وابسته نیست. سایر کشورهای جهان هم فیلمسازان و سریال‌های تلویزیونی جذاب خود را تدارک دیده‌اند. عناوینی که بیشتر آن‌ها برای جذب مخاطب داخلی توسعه پیدا کرده اما تعدادی از آن‌ها آن‌قدر جذاب ظاهر می‌شوند که در نهایت به دست تماشاگران خارجی هم می‌رسند. در این میان، عناوین اندکی وجود دارند که شهرت و جذابیتی در سطح و اندازه عناوین آمریکایی پیدا می‌کنند. در ادامه تعدادی از بهترین سریال‌های غیرانگلیسی‌ که میلیون‌ها نفر تماشاگر از سراسر دنیا دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

Vis A Vis (رو در رو)

نمره منتقدان: ۱۰۰ از ۱۰۰

الکس پینا برای هواداران سریال «سرقت پول» نام آشنایی به نظر می‌رسد. اما پینا با موفقیت سریال «رود در رود» بود که توانست شیوه خاص داستان‌سرایی‌اش را به تماشاگران تلویزیون نشان دهد. پس از آن او به سراغ سریال «سرقت پول» رفت که حالا شاید بهترین سریال غیرانگلیسی با میلیون‌ها تماشاگر در سراسر دنیا باشد. بنابراین «رو در رو» یکی دیگر از ساخته‌های الکس پینا لقب می‌گیرد که هیجان و اتمسفر خاص خودش را یدک می‌کشد. سریالی متفاوت که بدون هیچ شک و تردیدی به یکی از متفاوت‌ترین آثار تلویزیونی در چند سال اخیر تبدیل شده که از اسپانیا ظهور کرده است. تا امروز چهار فصل از سریال «رو در رو» منتشر شده و فصل پنجم آن هم به‌زودی از راه می‌رسد.

Dark (تاریک)

نمره منتقدان: ۹۴ از ۱۰۰

سریال «تاریک» نخستین سرمایه‌گذاری سرویس استریم نتفلیکس روی سریال‌های آلمانی‌زبان بود. فصل اول «تاریک» در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و به سرعت محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. اما کیفیت بالای ساخت سریال و داستان پیچیده آن چیزی نبود که به سادگی فصل دوم سریال را آغاز کند. بنابراین فصل دوم با فاصله‌ای دوساله در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. نتفلیکس سریال را برای سومین فصل که فصل پایانی آن بود هم تمدید کرد که مدتی پیش منتشر شد. در یک نظرسنجی جدید که اخیرا میان تماشاگران آثار نتفلیکس برگزار شده، سریال «تاریک» محبوب‌ترین ساخته نتفلیکس لقب گرفته است. عوامل این سریال ساخت کشور آلمان، مدتی پیش کار روی سریال جدید خود را آغاز کردند.

Kingdom (امپراطوری)

نمره منتقدان: ۹۳ از ۱۰۰

سریال‌های کره‌ای به همان میزان که داستان‌های تاریخی و جالبی دارند، تلاش زیادی می‌کنند تا واقع‌گرایانه باشند. اما سریال «امپراطوری» با عبور از همه این خط قرمزهای نمادین به عنوان مدرنی تبدیل شده و شاید همین تمایز به آن کمک کرده تا به یکی از بهترین سریال‌های غیرانگلیسی چند سال اخیر تبدیل شود. این سریال با ترکیب موضوعات سیاسی اجتماعی و سوژه‌های تاریخی با حمله زامبی‌ها و مردگان متحرک، یکی از مدرن‌ترین سریال‌های چند سال اخیر لقب می‌گیرد که البته با سرمایه‌گذاری نتفلیکس ساخته شده است. اگرچه در ابتدا به نظر می‌رسید این سریال در فصل نخست به پایان رسیده اما نتفلیکس مدتی پیش فصل دوم آن را هم منتشر کرد. اگر از هواداران آثار کره جنوبی نیستید، شاید بهتر باشد با تماشای این سریال شانس دوباره‌ای به سینما و تلویزیون این کشور بدهید.

Money Heist (سرقت پول)

نمره منتقدان: ۹۱ از ۱۰۰

سریال La casa de papel یا همان Money Heist احتمالا معروف‌ترین سریال غیرانگلیسی‌ این روزهای دنیا باشد که تماشاگران میلیونی دارد. این سریال براساس زمان پخش چهار فصل دارد. فصل اول و دوم آن توسط یک شبکه اسپانیایی پخش شد و به حدی از محبوبیت رسید که سرویس استریم نتفلیکس حق پخش و تولید آن را خریداری کرد. فصل سوم در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و فصل چهارم هم مدتی پیش به هواداران عرضه شد. با این حال هواداران پرشمار سریال «سرقت پول» اعتقاد دارند فصل چهارم از مسیر اصلی داستان فاصله زیادی گرفته است.

داستان سریال «سرقت پول» روی لبه باریکی از سیاهی و سفیدی قدم می‌زند. کار به جایی می‌رسد که ممکن است از موفقیت شخصیت‌های سریال فریادی از شادمانی بکشید و البته گاهی از اختلافاتی که میان آن‌ها شکل می‌گیرد، ناراحت و دلسرد ٌشوید. فیلم‌نامه سریال مانند موج‌های خروشان اقیانوس، آن‌قدر با سرعت تغییر می‌کند که ورق محبوبیت و انزجار شخصیت‌ها با سرعت برمی‌گردد. این تغییرات ناگهانی در شرایطی رخ می‌دهد که داستان اصلی سریال هم با هیجان غیرقابل توصیفی در جریان است.

 

Into the Night (به سوی شب)

نمره منتقدان: ۸۸ از ۱۰۰

آیا یک سریال علمی تخیلی که در بلژیک ساخته شده می‌تواند کیفیتی مشابه با آثار هیجان‌انگیز آمریکایی داشته باشد؟ سریال «به سوی شب» تلاش می‌کند پاسخ قانع‌کننده‌ای به این پرسش داشته باشد. با این حال این سریال که فصل اول آن توسط نتفلیکس منتشر شده چندان هم بی‌عیب و نقص نیست اما می‌تواند یکی از بهترین سریال‌های غیرانگلیسی چند سال اخیر باشد که تماشای آن خالی از لطف نیست.