رامبد با «خندوانه» وارد می شود/18 ماه غیبت پرحاشیه

برنامه محبوب شبکه نسیم پس از پایان فصل ششم در نوروز ۹۸، دیگر تولید نشده است. این زمان تا حدود دو یا سه ماه دیگر که قسمت نخست فصل هفتم پخش شود، به حدود ۲۱ یا ۲۲ ماه خواهد رسید. از پخش نخستین قسمت « خندوانه » در سال ۹۳، این زمان طولانی‌ترین زمانی است که بین دو فصل «خندوانه» فاصله افتاده است. این گزارش به مهم ترین اتفاقات این فاصله طولانی می‌پردازد.

۱۸ ماه پرحاشیه رامبد

رامبد در این یک سال و نیم، حواشی بسیاری داشته. او پس از پایان فصل ۶ سفری به کانادا داشت که بعد معلوم شد برای تولد فرزندش بوده و واکنش‌های زیادی را در داخل کشور برانگیخت. در این زمان بسیاری گفتند او قصد بازگشت به کشور را ندارد، اما رامبد مدتی پیش از شیوع کرونا به کشور بازگشت و با آغاز روزهای قرنطینه، به برنامه‌سازی اینترنتی پرداخت. رامبد در لایو اخیرش پس از پنج ماه از یک اظهارنظر در برنامه اینترنتی «باغ رمضان»، یک بار دیگر شایعه مهاجرتش را تکذیب کرد و گفت که وقتی در ایران بوده، عده‌ای برایش شایعه می‌ساختند مهاجرت کرده است!

«خندوانه» تکراری پربیننده شد

در این یک سال و نیم، هربار گلچین «خندوانه» روی آنتن تلویزیون بود، به عنوان یکی از سه برنامه پربیننده تلویزیون مطرح شد! این برنامه گاهی از «کودک شو»، «به خانه برمی‌گردیم»، «فوتبال برتر»، مسابقه «ایران» و... بالاتر بود و گاهی تنها از « عصر جدید » و «دورهمی» جا می‌ماند. این آمارها همواره نشان می‌داد که برند «خندوانه» چقدر برای تلویزیون مهم است و بدون حضور آن، چقدر آنتن آخر شب تلویزیون خالی است.

استعدادهای «خندوانه» روی آنتن

در این زمان همچنین شمار زیادی از چهره‌های مشهورشده در «خندوانه»، در شبکه‌های مختلف تلویزیون جای پای خود را محکم کردند؛ چه کمدین‌های باسابقه‌ای که با «خندوانه» به شهرت رسیدند و چه چهره‌های تازه استعدادیابی «خنداننده شو». علی مسعودی سریال تلویزیونی اولش را به آنتن فرستاد که در آن از حضور علی صبوری نفر اول «خنداننده شو ۲» به عنوان بازیگر نقش اصلی استفاده کرده بود. او دومین سریالش را شروع کرده و به طور کامل از زیر سایه «خندوانه» بیرون آمده است. محمد معتضدی در شبکه چهار و میثم درویشان‌پور در شبکه نسیم مجری شدند. مجید افشاری نیز که اجرای تلویزیونی را زودتر آغاز کرده بود، در مقام مجری شبکه آی‌فیلم کاملا تثبیت شده است. امیرحسین قیاسی و ابوطالب حسینی مدتی کوتاه در شبکه ورزش به اجرا پرداختند و بهنام قاسمی، محمد معتضدی و بهزاد قدیانلو نیز تجربیات جدیدی در زمینه بازیگری داشتند.

جایگزین پیدا نشد

مهم تر از همه این که در تمام طول این یک سال و نیم، تلویزیون عملا نتوانست جایگزین خوبی برای «خندوانه» داشته باشد. هیچ برند تازه‌ای که بتواند خنده را به لبان مخاطبان بیاورد، خلق نشد. در این زمان بازیگرهای بسیاری مثل پوریا پورسرخ ، مهران غفوریان، نادر سلیمانی، سام درخشانی و... مجری شدند، اما هیچ کدام رامبد جوان نشدند. برنامه‌های طنز و سرگرمی زیادی ساخته شد، اما هیچ کدام نه‌تنها رکوردهای ۶۰-۶۵ درصدی مخاطب «خندوانه» را نشکستند، بلکه به مرز ۴۰ درصد مخاطب هم نرسیدند. در این زمان تنها برنامه‌های قابل رقابت با «خندوانه»، همان دو برند «دورهمی» و «عصر جدید» بودند که هیچ‌کدام به عنوان جایگزین «خندوانه» ساخته نشده بودند. در این شرایط، نیاز تلویزیون به «خندوانه» بیش از قبل حیاتی به نظر می‌رسد.