معرفی نماینده ژاپن در اسکار 2021

برای اولین بار فیلمی از «نائومی کاواسه» کارگردان ژاپنی به عنوان نماینده این کشور جواز حضور در رقابت سینمایی اسکار را دریافت کرد.

این تصمیم روز جمعه توسط انجمن تولیدکنندگان فیلم ژاپن اعلام شد.

«مادران واقعی» بر اساس رمانی از «میزوکی تسوجیمورا» نویسنده «رمز و راز»، داستان زوجی از طبقه متوسط ژاپنی را روایت می کنند که پس از اینکه متوجه می شوند نمی توانند بچه دار شوند، برای پذیرفتن یک نوزاد به آژانس فرزندخواندگی مراجعه می کنند.

خوشبختی ابتدایی آنها وقتی سر و کله مادر واقعی فرزندشان ظاهر می شود و خواستار بازگشت او می شود به هم می ریزد.

منتقد هالیوود ریپورتر این فیلم را «نمایشی محرّک احساسات مادرانه» توصیف کرد و گفت که این فیلم می تواند قشر جدیدی از طرفداران را برای کارگردان ژاپنی به همراه داشته باشد.

فیلم «مادران واقعی» توسط جشنواره فیلم کن انتخاب شد. کاواسه برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ مورد توجه بین المللی قرار گرفت و جایزه «Camera D'Or»(دوربین طلایی) را برای فیلم «سوزاکو» به دست آورد. اما به این دلیل که جشنواره حضوری و اکران فیلم کن به خاطر بحران کرونا برگزار نشد، این فیلم ابتدا در جشنواره «سن سباستین» و بعد در جشنواره بین المللی فیلم تورنتوی کانادا، بر پرده سینما اکران شد.

با این وجود که «نائومی کاواسه» به صورت منظم با آثارش در جشنواره های معتبر اروپایی حضور یافته اما این اولین بار است که فیلمی از این کارگردان برای رقابت اسکار انتخاب و معرفی می شود.