اکران «دشت خاموش» در 2 جشنواره بین المللی معتبر

فیلم سینمایی «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه کنندگی سعید بشیری در ادامه حضور بین المللی خود در دو جشنواره معتبر استکهلم و شب‌های سیاه تالین حضور دارد.

سی و یکمین دوره جشنواره استکهلم از تاریخ ۲۰ تا ۳۰ آبان ماه در کشور سوئد برگزار می‌شود و فیلم سینمایی « دشت خاموش » در بخش رقابتی «منطقه آزاد» به نمایش در می‌آید. هشت عنوان فیلم از کشور‌های فرانسه، روسیه، ایتالیا، ایران و کره جنوبی در این بخش حضور دارند و یک فیلم از این بخش توسط فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم (FIPRESCI) انتخاب و با جایزه ویژه بهترین فیلم مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

به نقل از سایت جشنواره، جشنواره بین المللی فیلم استکهلم پس از کن، برلین و ونیز، چهارمین جشنواره جهانی میزبان هیئت داوران FIPRESCI است.

حضور فیلم «دشت خاموش» در دو جشنواره جهانی

همچنین، بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی شب‌های سیاه تالین از تاریخ ۲۳ آبان تا ۹ آذر ماه در کشور استونی برگزار خواهد شد و «دشت خاموش» در بخش «موج‌های جاری» به نمایش در می‌آید. این جشنواره از جشنواره‌های رده الف جهانی است و بعد از ونیز و توکیو، جشنواره تالین سومین حضور فیلم «دشت خاموش» در جشنواره‌های رده الف است.

«دشت خاموش» پیش از این در جشنواره‌های ونیز، اکنون خاورمیانه در فلورانس، وایادولید و توکیو حضور داشته و جایزه شیر بهترین فیلم بخش افق‌های جشنواره ونیز، جایزه فیپرشی و تندیس فای را دریافت کرده است.

پخش بین المللی این فیلم به عهده شرکت پرشیا فیلم با مدیریت علی قاسمی است.