چه خبر از چالش‌های جدید «مامان ها»؟

 آخرین قسمت از برنامه «مامان ها» امروز جمعه ۲۳ آبان روی آنتن می‌رود و مادران از چالش‌های نگهداری فرزندان در دوران قرنطینه می‌گویند.

از زمان شیوع کرونا توصیه‌های زیادی مبنی بر حضور و قرنطینه در منازل شده است و این میان بزرگترین چالش را مادران دارند که نمی‌دانند چطور در منزل پاسخگوی نیاز‌های طبیعی کودکان برای تحرک و انرژی ذخیره شده آن‌ها باشند.

به ویژه که این روز‌ها همه در خانه‌های محدود آپارتمانی زندگی می‌کنند و پیش از شیوع کرونا راهکار‌های زیادی برای خانواده‌ها وجود داشت تا هم خودشان و هم فرزندشان لذت‌های مضاعفی را بیرون از خانه تجربه کنند. اما حالا با تعطیلی مهد‌ها و مدرسه ها، سفر و طبیعت گردی و دورهمی‌های خانوادگی، همه این انرژی به ناگزیر در فرزندان باقی می‌ماند و گویی کرونا باعث شده است که در آپارتمان‌ها محبوس بمانند. این معضل جدید بسیاری از خانواده هاست که اگر چاره‌ای برای تحرک کودکان در نظر گرفته نشود به عواقب نادرستی در سلامت جسمی و روانی بچه‌ها می‌انجامد.

از طرف دیگر از آنجا که کودکان درک درستی از بیماری کرونا ندارند ناخوداگاه تحت تاثیر بمباران خبری و حتی استرس‌های ناخوداگاه والدین و اطرافیانشان قرار می‌گیرند که به طور ضمنی بر سلامت روانی آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. از این حیث نیز می‌طلبد مادران با مراقبت بیشتری فرزندانشان را در این شرایط کرونایی مهار کنند و به سلامت آن‌ها بیندیشند.

این قسمت از برنامه «مامان ها» با حضور سه تن از مادران روی آنتن شبکه سه می‌رود و مادر‌ها از تجربه خود در این دوران می‌گویند که همچون سابق نمی‌توانند از خانه بیرون بروند و حالا در شرایط جدید برای فرزندانشان چه راهکار‌هایی تدارک دیده اند.

«مامان ها» برنامه‌ای با موضوع سبک زندگی و تربیت فرزند است که به تهیه کنندگی مجتبی حسینی، سردبیری سیدمیلاد ناظمی و کارگردانی سعید ابراهیمی از شنبه تا چهارشنبه از شبکه سه پخش می‌شود.

در هر قسمت از این برنامه مادران جامعه در گفتگو با مجری به بیان دغدغه‌ها و تجربیات خود می‌پردازند و علاوه بر آن‌ها از تجربیات کارشناسانه نیز استفاده می‌شود.

این برنامه با اجرای منصوره مصطفی زاده امروز جمعه ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.