یلدای تلویزیون زیر نور ستاره ها/ از علی نصیریان تا مهران مدیری

امسال اگرچه مدیران تلویزیون ترجیح داده‌اند با پخش چندین مسابقه، کنداکتور را پر کنند، اما باز هم در گوشه‌وکنار، چهره‌های محبوب حضور خواهند داشت.

علی نصیریان

استاد علی نصیریان بازیگر 85 ساله سینما و تلویزیون مهمان ویژه «کتاب باز» شب یلداست. بی‌تردید او شاخص‌ترین چهره‌ای است که قرار است شب یلدای امسال، در شبکه‌های تلویزیون دیده شود. نصیریان که پس از سریال «برادر جان» در ماه رمضان سال 98، در تلویزیون دیده نشده، سال گذشته در فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی بازی کرد که اکنون به عنوان نماینده ایران به اسکار رفته است. این بازیگر شماری از آثار به‌یادماندنی سینما و تلویزیون، قرار است در ویژه‌برنامه یلدایی «کتاب باز»، ساعت 19 در شبکه نسیم حضور داشته باشد.

مهران مدیری

شب یلدای امسال، مهران مدیری بعد از چند ماه دوری از تلویزیون، برنامه « دورهمی » را روی آنتن شبکه نسیم خواهد داشت. فصل پنجم «دورهمی» قبل از آغاز ماه محرم به پایان رسید و قرار بود قسمت‌های باقی‌مانده از آن بعد از ایام عزاداری ماه صفر پخش شود که این اتفاق نیفتاد. مهران مدیری از محبوب‌ترین ستاره‌های تلویزیون است و بازگشت او به تلویزیون، اتفاق مهمی محسوب می‌شود. «دورهمی» هم هرگاه روی آنتن بوده، یکی از سه برنامه پربیننده سیما بوده است. مدیری در این قسمت از برنامه که به ظاهر ویژه شب یلدا ضبط شده است، از بهروز رضوی میزبانی خواهد کرد. این ویژه‌برنامه استثنائا ساعت 21:30 پخش خواهد شد.

حمیدرضا پگاه

حمیدرضا پگاه قرار است در ویژه‌برنامه یلدایی «ایرانیش» در شبکه دو، مهمان مجید واشقانی و گیتی خامنه مجریان برنامه باشد. پگاه بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون، اگرچه از نظر شهرت و جایگاه هنری در نزد مخاطبان، هم‌وزن چهار چهره دیگر محسوب نمی‌شود، اما بازیگری است که کمتر در برنامه‌های تلویزیونی دیده می‌شود و از حاشیه‌ها به دور است. او همچنین این روزها با بازی در «خانه امن» که پربیننده‌ترین سریال در حال پخش رسانه ملی است، مورد توجه مخاطبان قرار دارد. پگاه در این مجموعه در نقش یک مأمور اطلاعاتی، نقش‌آفرینی قابل توجه و بسیار خوبی دارد.

منصور ضابطیان

ضابطیان از مجریان محبوب تلویزیون است که حدود شش سال در تلویزیون حضور نداشته است. او پس از این مدت طولانی با برنامه روتین شبانه « رادیو هفت » به شبکه آموزش بازخواهد گشت و در این مسیر، رشید کاکاوند مجری همکارش را در کنار خود خواهد دید. ضابطیان که همراه با محمد صوفی تهیه‌کنندگی و کارگردانی «رادیو هفت» را هم بر عهده دارد، پیشتر گفته است که در بازگشت این برنامه، بسیاری از آیتم‌ها از خانه مجریان و گویندگان ضبط خواهد شد و تعداد زیادی از آن‌ها به سیاق روزهای کرونایی، حضور مستقیم در استودیو نخواهند داشت. ویژه‌برنامه «رادیو هفت» ساعت 22 آغاز خواهد شد.

علیرضا افتخاری

بعد از سال‌ها که چندان خبری از علیرضا افتخاری خواننده باسابقه نبود، او سال گذشته در یک گفت‌وگوی به‌یادماندنی مهمان مهران مدیری در «دورهمی» بود و با این برنامه، حسابی دیده شد. برنامه پربازتابی که توجهات بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی نیز جلب کرد. افتخاری قرار است شب یلدا در بخش‌هایی از «دورهمی»، روی صحنه بیاید و قطعاتی را اجرا کند. او که سال‌ها از پرکارترین خوانندگان سنتی بود، شش سال است که هیچ آلبومی منتشر نکرده است.