چرا تنابنده برای ساخت «پایتخت»نباید 5 میلیارد تومان بگیرد؟!

اگر مثلا بازیگر مطرحی مثل محسن تنابنده برای نوشتن فیلمنامه و نقش اصلی یک سریال موفق، 5 میلیارد دریافت کند آیا به نسبت بازدهی سریال پایتخت و سطح دیده شدن آن و موجی که در شاد کردن میلیون ها نفر ایجاد می کند رقم بالایی است؟

مدتی پیش بحث ساخت سریال پایتخت هفت مطرح شد.به صورت غیر رسمی خبر پیش تولید آن نیز رسانه ای شد و به عنوان مثال سارا و نیکا فرقانی با ناراحتی ضمن خبر ساخت این سریال از عدم حضورشان در پایتخت هفت گفتند.

به موازات پخش خبر ساخت سریال پایتخت هفت، حاشیه های ریز و درشتی هم برای آن ایجاد شد. حتی  بعضی بخش های خبری صداوسیما و خبرگزاری رسانه ملی اخباری بر ضد آن منتشر کردند تا در نهایت محسن تنابنده نویسنده فیلمنامه و بازیگر اصلی این مجموعه با انتشار متنی در اینستاگرام ضمن اعلام دلخوری از حاشیه های پیش آمده خبر «نساخته شدن» پایتخت هفت را به صورت رسمی اعلام کرد.

شاید پررنگ ترین حاشیه پایتخت هفتی که ساخته نشد مربوط به دستمزد محسن تنابنده باشد.

در اخبار غیر رسمی اعلام شد که محسن تنابنده برای حضور در پایتخت هفت مبلغ 5 میلیارد تومان قرار دادبسته است.همین هم باعث شد تا بعضی رسانه های اصولگرا مثل روزنامه کیهان با پیش کشیدن افکار سیاسی تنابنده به انتقاد از اختصاص این رقم بالا به این بازیگر بپردازند.

نکته مد نظر ما هم اما همین است. می خواهم گریزی کوتاه به دستمزد بازیکنان فوتبال لیگ کشور خودمان بزنم و مقایسه ای کوچک و رفع مزاحمت از شما.

لابد همه می دانند متوسط دریافت یک بازیکن متوسط فوتبال امسال در لیک کشورمان دو میلیارد تومان است.تازه این رقم خیلی بالایی نیست و به طور مثال در تیم های متمول لیگ ارقام اختصاص یافته به بازیکنان مطرح بین 10 تا 12 میلیارد تومان هم هست. بازیکنانی که فقط پول خوبی به جیب می زنند خیلی هایشان نه در تیم ملی هستند و نه در تیم باشگاهی اشان برای کشورمان افتخار کسب کرده اند. منظورم این است که آنها پول خوبی می گیرند و سود چندانی برای مردم ندارند.

با این حال اگر مثلا بازیگر مطرحی مثل محسن تنابنده برای نوشتن فیلمنامه و نقش اصلی یک سریال موفق، 5 میلیارد دریافت کند آیا به نسبت بازدهی سریال پایتخت و سطح دیده شدن آن و موجی که در شاد کردن میلیون ها نفر ایجاد می کند رقم بالایی است؟

اگر با من باشد می گویم نوش جانش. چرا که نه. وقتی با همان آقای فوتبالیست مقایسه اش می کنم و تاثیرات هر دو را می بینم به این نتیجه می رسم با آن شرایطی که ذکر شد 5 میلیارد تومان برای محسن تنابنده رقم خیلی بالایی نیست.