سختی های داوری جشنواره فجر از زبان میرطاهر مظلومی

میرطاهر مظلومی بازیگر رادیو، تئاتر و تلویزیون که این روزها داوری بخش رادیویی جشنواره تئاتر فجر را بر عهده دارد، بیان کرد: هر گاه به عنوان داور در جشنواره‌های مختلف انتخاب شدم دقت و عدالت در انتخاب آثار را سرلوحه کار خویش قرار دادم، چرا که تلاش و زحمات یک گروه چه از تهران باشد چه شهرستان می‌بایست تمام و کمال در نظر گرفته شود تا خدای ناکرده حقی از شرکت کنندگان تضییع نشود.

وی افزود: در داوری آثار، لحظه به لحظه یک نمایش رادیویی را بارها و بارها گوش می‌دهم و آن را از تمامی جهات از نویسندگی و کارگردانی گرفته تا بازیگری، افکتوری و صدابرداری مورد بررسی دقیق قرار می‌دهم چرا که معتقدم صرفاً با یک بار گوش دادن نمی‌توان به درستی درباره جزییات یک اثر اظهار نظری دقیق داشت.

مظلومی عنوان کرد: یک داور آگاه می‌بایست با وجدان و دقت نظر کامل آثار را بررسی کند و خوشبختانه در تیم‌هایی که به عنوان داور حضور داشته‌ام در کنار همکاران حرفه‌ای و کاربلدم جوانب صداقت و جوانمردی را در داوری مد نظر داشته‌ایم.

مظلومی این روزها کارگردانی مجموعه نمایشی «تهران، ملبورن» را هم بر عهده دارد. این مجموعه به تهیه کنندگی اشرف‌السادات اشرف نژاد، با نگارش و تحقیق گروه نویسندگان به سرپرستی پوریا موسوی، به سفارش رادیو جوان در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که همزمان از رادیو نمایش نیز پخش می‌شود.

این مجموعه نمایشی که درباره بخشی از زندگی جهان پهلوان تختی است با هنرمندی مجتبی طباطبایی، ایوب آقاخانی، مهرداد عشقیان، احمد لشینی، سعیده فرضی، محمد شریفی مقدم، محمد سعید سلطانی، نگین خواجه نصیر، محمد آقامحمدی، کرامت رودساز، مسعود زنوزی راد، قربان نجفی و حمیدرضا هدایتی، افکتوری نازنین حسن پور و صدابرداری حیدر صفدری، این هفته هر روز از ساعت ۸:۴۵ روی آنتن رادیو نمایش می‌رود و ساعت ۲:۰۰ بامداد از رادیو جوان پخش می‌شود.