آیا دستان «بهرام افشاری» به سیمرغ فجر 39 می رسد؟

سینمای کشور طی نیمه اول سال ۹۹ با چالش‌های فراوانی روبرو بوده است، بروز و شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته چرخ تولید و اکران در سینما را به طور کامل متوقف کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان ضربه طولانی مدتی را بر بدنه این هنر وارد کرد.

حال پس از مدتها انتظار دو روز پیش بالاخره بعد از گذشت ماه‌ها فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد، فراخوانی که در نوع خود می تواند امید به آینده سینما در سال جاری را زنده نگه دارد. 

در این میان کارگردانان جوان و پیشکسوت سینما با توجه به اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر قطعی بودن برگزاری جشنواره فیلم فجر پیش تولید آثار خود را آغاز کرده اند و سینما بار دیگر با سرعت به سمت مسیر همیشگی تولید و عرضه قرار گرفته است. 

محمدحسین مهدویان ، رضا میرکریمی، مانی حقیقی، مرتضی علی عباس میرزایی، وحید جلیلوند، محسن قرایی، اصغر فرهادی، آرش انیسی، مهدی جعفری و نیما جاویدی از جمله کارگردانان سرشناسی هستند که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار سینمایی خود را آغاز کرده اند.

«علیرضا صمدی» کارگردان جوان و جویای نام سینما هم به سراغ ساخت دومین اثر سینمایی خود رفته و این فیلم را برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند. این کارگردان جوان در این فیلم نام «صحنه زنی» دومین تجربه خود در مقام فیلمساز را به ثبت می رساند. 

« بهرام افشاری » بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در فیلم سینمایی « صحنه زنی » با گریمی متفاوت به ایفای نقش خواهد پرداخت، فیلمی که نشان از تفاوت بارز نقش این بازیگر سینما نسبت به سایر آثار وی دارد. 

علیرضا صمدی پیش از این نگارش و ساخت فیلم سینمایی «‌بی‌نامی» را برعهده داشته است، فیلمی که با وجود حضور بازیگرانی همچون محمدحسن معجونی و برخی از بازیگران جوان تئاتر و سینما نتوانست مخاطب چندانی را به خود جذب کند، صمدی اما این بار به سراغ چهره های نام آشناتری رفته تا بتواند علاوه بر کیفیت گیشه تضمین شده ای داشته باشد.

هرچند فیلم اول صمدی در کشور از گیشه خوبی برخوردار نشد اما در برخی از فستیوال های بین المللی حضور یافت و توانست اتفاقات بسیار خوبی را برای خود رقم بزند، جشنواره پونا هند و همچنین جشنواره فیلم زوریخ دو مورد از مهمترین رویدادهای سینمایی بودند که فیلم « بی نامی » در آنها حضور داشت. 

«صحنه زنی» به عنوان دومین فیلم سینمایی «علیرضا صمدی هم اکنون در مرحله انتخاب بازیگر قرار دارد، به تازگی حضور مجید صالحی در این فیلم قطعی شده است. مجید صالحی پس از مهتاب کرامتی و بهرام افشاری سومین چهره شاخص فیلم سینمایی «صحنه‌زنی» است که فیلمنامه‌ای اجتماعی به قلم علیرضا صمدی دارد.

فیلم سینمایی «صحنه زنی» به کارگردانی علیرضا صمدی و نقش آفرینی بازیگرانی چون مجید صالحی، مهتاب کرامتی و بهرام افشاری از جمله گزینه های حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.