7 فیلم پرطرفدار جشنواره پارسال که هنوز اکران نشده اند!

 شرایط ویژه‌ای که سال ۹۹ گریبان سینماها را گرفت باعث شد برای نخستین بار در طی این سال‌ها، اکثر فیلم‌های مهم جشنواره به اکران عمومی نرسند. فیلم‌هایی که با توجه به استقبال مردم از آن‌ها در جشنواره فجر، پیش‌بینی می‌شود در صورت اکران در آینده‌ی نزدیک، مخاطبان بسیاری را به سینما بکشانند.

 شما بیشتر منتظر اکران کدام فیلم هستید؟

شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت موفق شد سیمرغ بهترین فیلم از نظر تماشاگران را دریافت کند. این فیلم اکران کوتاهی را تجربه کرد که باوجود استقبال خوب به دلیل شرایط ویژه شیوع کرونا از ادامه اکران کناره گیری کرد. شنای پروانه در صورت اکران مناسب می‌تواند جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های چند سال اخیر باشد.

خورشید ساخته مجید مجیدی نماینده ایران در اسکار نیز هنوز اکران نشده است. فیلمی که تعدادی از منتقدان درباره آن گفته‌اند مجیدی را به دوران اوج خود بازگردانده است.

درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان دیگر فیلم محبوب جشنواره ۳۸ بود که اولین سیمرغ کارگردانی را برای مهدویان و اولین سیمرغ بازیگری را برای پیمان معادی به ارمغان اورد. این فیلم تلخ و تاثیرگذار به واقعه بمباران سردشت می‌پردازد.

آتابای را بهترین فیلم نیکی کریمی می‌دانند. فیلمی که دوربینش را به خارج از تهران برده و داستانی آرام و لذت‌بخش با قاب‌هایی تماشایی برای مخاطبان دارد.

پوست اولین فیلم برادران ارک یکی از غافلگیری‌های بزرگ جشنواره سال گذشته بود. داستانی عاشقانه با الهام از افسانه‌های محلی در فضایی آمیخته با سحر و جادو. نمونه‌ای از بهترین فضاسازی و بهره‌برداری از لوکیشن را در این فیلم می‌توان دید.

آن شب به کارگردانی کورش آهاری فیلمی در ژانر وحشت که باتوجه به فقر سینمای ایران در این ژانر و با استفاده از بازی خوب زوج داستان به ویژه شهاب حسینی می‌تواند در اکران موفق باشد.

روز صفر ساخته سعید ملکان دیگر فیلم پر سر و صدای جشنواره بود که مخاطبانش را راضی کرد. بازی خوب امیر جدیدی و کیفیت ساخت بالای فیلم می‌تواند آن را به یکی از فیلم‌های جذاب برای تماشاگران تبدیل کند.