گلایه از چرتکه انداختن برخی ها برای ساخت سریال «پایتخت»

درباره مجموعه تلویزیونی «پایتخت» و حواشی ایجاد شده آن در جهت انصراف عوامل برای تولید فصل هفتم آن گفت: چند وقتی است که حواشی ایجاد شده دلخوری‌هایی را برای عوامل سازنده آن به وجود آورده و آن‌ها را از ادامه راه باز داشته است؛ سریالی که ظرفیت خوبی برای تولید دارد و تلویزیون هم بستر خوبی برای رشد و دیده شدنش ایجاد کرد از این رو نباید به این راحتی از خیر تولید آن گذشت و چرتکه به دست شد.

امجدیان درمورد دستمزد‌های میلیاردی جهت تولید این سریال اظهار داشت:عدد و رقم‌هایی که منتشر شده با دو دوتا چهارتای ساده می توان به درست و غلط بودن آن پی برد؛ هر مسیری قاعده و قانونی دارد و نظارت‌هایی هم هست و نباید با حواشی ایجاد شده دم به دم سودجویان داد، تنابنده بازیگر حرفه‌ای است که به خوبی فضای مجازی و بازی‌های آن را می شناسد، کارکرد این فضا‌ها و رسالتش سرک کشیدن به موضوعاتی است که می‌تواند حاشیه سازی کند و نگاه‌ها را به خود جلب کند پس نباید با آن‌ها همسو شود.

شش فصل همراهی مردم برای یک شادی دسته جمعی

وی ادامه داد:مجموعه تلویزیونی « پایتخت » سال هاست که مخاطبان را به خود جلب کرده و ثانیه‌های شادی را برایشان رقم زده است، با اینکه انتقاد‌هایی به این مجموعه تلویزیونی وارد شده است اما تا به امروز با تولید شش فصل توانسته آموزه‌های خوبی را به تصویر بکشد.

امجدیان در ادامه افزود: پلتفرم‌هایی در حال فعالیت‌هایی هستند که تیشه به ریشه آثار پرمخاطب می‌زنند تا خودشان دیده شوند و حالا نوبت به «پایتخت» رسیده است.

گلایه منتقد سینما از چرتکه انداختن برخی ها برای «پایتخت»/ سریالی که به سرمایه ملی تبدیل شده است

سبک زندگی ایرانی سکوی پرتاب «پایتخت» بود

وی در خصوص ماهیت این مجموعه تلویزیونی بیان کرد: مهم‌ترین فاکتوری که این سریال دارد ایرانی بودن آن و سبک و فرم زندگی است از مدل جر و بحث‌ها و شیطنت کردن هایشان گرفته تا فضا‌های معنوی آن، تنابنده خوب توانسته مردم کشورش را بشناسد و به خوبی به تصویر بکشد به نحوی که حتی بازپخش‌های آن هم پربیننده می‌شود.

امجدیان افزود:وقتی یک سریالی مخاطب دارد باید زمینه را برای رشدشان مهیا کنیم، باید به این نتیجه رسید که چقدر باید هزینه کرد تا مردم یک ماه شاد باشند این سریال قطعا ارزشش در مقایسه با دیگر سریال‌هایی که نتوانستند به این موفقیت دست یابند بیشتر است.

گلایه منتقد سینما از چرتکه انداختن برخی ها برای «پایتخت»/ سریالی که به سرمایه ملی تبدیل شده است

«پایتخت» یک سرمایه ملی است

مهدی اسماعیل تبار روانشناس در ادامه این گفتگو به ظرفیت ملی این مجموعه اشاره کرد و گفت:ظرفیت پایتخت متعلق به مردم است و متعلق به هیچ کس نیست و اگر این ظرفیت را مردم ایجاد نمی‌کردند تولید آن به فصل ششم نمی‌رسید.

وی افزود:پایتخت یک ظرفیت ملی است که باعث طراوت و نشاط جامعه می‌شود و نباید به راحتی از تولید آن کنار کشید.

تیغ تیز پلتفرم‌ها روی گردن سریال‌ها

این روانشناس ادامه داد:پلتفرم‌های موجود درآمد و دستمزد‌های هنرمندان را دچار مشکل کرده و باید این عدد و رقم‌ها را برای مخاطبان شفاف سازی کرد تا با چنین حواشی مواجه نشویم.

گلایه منتقد سینما از چرتکه انداختن برخی ها برای «پایتخت»/ سریالی که به سرمایه ملی تبدیل شده است

اسماعیل تبار خاطرنشان کرد: به جای قهر کردن، عقیم کردن و جواب یک طرفه دادن بهتر است شفاف سازی کنیم و اجازه بدهیم مردم بخندند تا باعث ذبح شدن یک محصول ایرانی نشویم.

هویت ایرانی، اسلامی بودن پایتخت از ویژگی‌های منحصر به فرد این سریال است

محمد لسانی جامعه شناس در ادامه به ویزگی‌های منحصر به فرد این مجموعه اشاره کرد و افزود:هویت ایرانی، اسلامی بودن پایتخت از ویژگی‌های منحصر به فرد این سریال است که به خوبی توانست خلق و خوی مردم را در قالب یک خانواده ایرانی به تصویر بکشد و به یک سریال موفق و دوست داشتنی تبدیل شود.

وی درادامه به فصل ششم این سریال خرده گرفت و عنوان کرد:داستانک‌هایی که در این سریال می دیدم برگرفته از دل جامعه بود و لاجرم بر دل همه بینندگان می‌نشست با اینکه در فصل ششم قدری از ایده آل‌ها و واقعیت‌های خودش فاصله گرفت و نقد‌هایی به آن وارد شد، اما باز هم پایتخت یک سرمایه ملی است و نباید به همین راحتی از تولید آن گذشت.اما با همه این‌ها ما با یک سریالی طرف هستیم که امروز به یک سریال پرمخاطب تبدیل شده و نباید فضای مسموم ایجاد شده آن را از مسیرش خارج کند عوامل باید با هوشمندی این فضا را مدیریت کنند و باعث ذبح شدن یک محصول ملی نشوند.

لسانی گفت:امروز با یک سرمایه ملی روبه رو هستیم و تنها چیزی که می‌تواند از آن حفاظت کند هوشمندی مدیران و عوامل تولید است، اگر هم قرار است خاتمه پیدا کند بهتر است که در اوج خداحافظی کند و با نقد‌ها و حواشی‌ها، استخوان لای زخم نشود و به حافظه جمعی خدشه‌ای وارد نکند.