کمدین محبوب «خندوانه» در راه جشنواره فجر 39

سینمای کشور طی نیمه اول سال ۹۹ با چالش‌های فراوانی روبرو بوده است، بروز و شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته چرخ تولید و اکران در سینما را به طور کامل متوقف کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان ضربه طولانی مدتی را بر بدنه این هنر وارد کرد.

حال پس از مدتها انتظار سینماهای کشور در آستانه بهمن ماه و همزمان با نزدیک شدن به برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بازگشایی شدند تا بار دیگر با برگزاری این رویداد مهم سینمایی خون در رگهای هنر هفتم به جریان بیفتد. 

در این میان کارگردانان جوان و پیشکسوت سینما با توجه به اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر قطعی بودن برگزاری جشنواره فیلم فجر پیش تولید آثار خود را آغاز کرده اند و سینما بار دیگر با سرعت به سمت مسیر همیشگی تولید و عرضه قرار گرفته است. 

محمدحسین مهدویان، رضا میرکریمی، مانی حقیقی، مرتضی علی عباس میرزایی، وحید جلیلوند، محسن قرایی، اصغر فرهادی، آرش انیسی، مهدی جعفری و نیما جاویدی از جمله کارگردانان سرشناسی هستند که هم اکنون پیش تولید و یا تولید آثار سینمایی خود را آغاز کرده اند.

«علی جبارزاده» فیلم بلند سینمایی «لب خط» را به تهیه‌کنندگی علی عبدالعلی‌زاده به سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر ارائه داده است.

«علی جبارزاده» که سابقه ساخت فیلم بلند سینمایی «آقای سانسور» را در کارنامه خود دارد. با فیلم «لب‌خط» در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

آقای سانسور نخستین ساخته جبارزاده با بازی محمدرضا فروتن و بهرام افشاری در ایام کرونا و همزمان با بازگشایی سینماها در تابستان سال جاری اکران شد و توانست فروش نسبت خوبی را از آن خود نماید. این فیلم در حال و هوای کمدی ساخته شده بود و حال باید دید تغییر جهت جبارزاده به آثار جدی تا چه برای وی موفقیت آمیز خواهد بود.

در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: این فیلم روایت‌گر ماجراهای جوانی به اسم «رضا» (با بازی نیما شعبان‌نژاد) است که در جنوب تهران زندگی می‌کند و از معدود آدم‌هایی در دنیاست که «سندروم هایپرتیمزیا» دارد.

نیما شعبان‌نژاد بازیگر نقش اول این فیلم سینمایی است، وی با حضور در خندوانه توانست نامی برای خود به دست آورد، پس از آن در سریال ممنوعه در نقشی چالش برانگیز ظاهر شد و سپس با سریال «هیولا» بار دیگر در قامت کمدی حضور یافت. 

علاوه بر شعبان نژاد، نسیم ادبی، هومن حاجی‌عبداللهی، رضا داوودنژاد، سیاوش چراغی‌پور، سمیرا حسن‌پور، روشنک گرامی، لاله صبوری، محیا دهقانی، نسیم دهقانی، هامون سیدی، علیرضا مهران، مونا کرمی، کاظم نوربخش، علی کاظمی، محمدرضا داوودنژاد، صفر کشکولی و سعید امیرسلیمانی بازیگران این اثر سینمایی هستند.

فهرست عوامل این اثر سینمایی عبارتند از: کارگردان: علی جبارزاده، تهیه کننده: علی عبدالعلی‌زاده، مدیر صدابرداری: وحید مقدسی، طراح صحنه و لباس: حسین عالی نژاد، طراح گریم: محسن دارسنج، برنامه ریز و دستیار اول: سعید غلامی، منشی صحنه: فائزه فرزام، جلوه های ویژه بصری: علی تصدیقی، بدلکار: امیرحسین خنجری، جانشین تولید: مونا قاسمی، مدیران تدارکات: محمد عزیزی زاده، امید چراغی، موشن: محمد واحد (استودیو آپرا).