تولید یک برنامه هزار قسمتی در رادیو فرهنگ

مرتضی صداقت گو مدیر گروه ادب و فرهنگ رادیو فرهنگ با اشاره به برنامه «هزاره ادب پارسی» که مدتی است از این رادیو پخش می‌شود گفت: «هزاره ادب پارسی» نام برنامه‌ای است که پخش آن از آبان ماه آغاز شده و تاکنون ۶۰ قسمت از این برنامه روی آنتن رفته است. همچنین برای ۱۵۰ قسمت از برنامه موضوع بندی شده است.

وی ادامه داد: اهمیت ادبیات فارسی ایجاب می‌کند که مستندی شنیداری برای تاریخ ادبیات ایران داشته باشیم بنابراین در هر قسمت از این برنامه به طور ویژه به مساله تاریخ ادبیات توجه می‌شود.

مدیر گروه ادب و فرهنگ با اشاره به برنامه‌ریزی بلند مدت این برنامه برای هزار قسمت ادامه داد: برنامه با پیش در آمدی بر تاریخ ادبیات ایران آغاز شد و با بررسی ادبیات پهلوی و لهجه دری به نقش زبان عربی در ادبیات فارسی رسید و اکنون برنامه وارد تاریخ زندگی شاعران شده است.

وی با اشاره به سیر بررسی تاریخ ادبیات در برنامه «هزاره ادب پارسی» عنوان کرد: در این برنامه دو بحث پژوهش و کارشناسی توامان مورد توجه قرار گرفته و در جلسات هم اندیشی این برنامه علاوه بر مستندات مکتوب از نظر کارشناسان و صاحب نظران معاصر حوزه تاریخ ادبیات ایران بهره‌مند شدیم.

صداقت گو در پایان گفت: امیدوارم این برنامه میراثی شنیداری برای آیندگان از تاریخ ادبیات ایران باشد و اثری ماندگار و شنیدنی شود.

«هزاره ادب پارسی» هر هفته شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه رادیویی فرهنگ می‌رود تا علاقه مندان را با فراز و نشیب‌های ادبیات فارسی از آغاز تا امروز آشنا کند.

نگارش و تنظیم رادیویی مطالب این برنامه را محمدباقر رضایی از نویسندگان پیشکسوت رادیو به عهده دارد.

نسخه‌های صوتی این برنامه، که همراه با گفتارهای آرشیوی استادان و ادیبان شرکت کننده در برنامه‌های رادیویی دوران‌های مختلف است، پس از پخش از رادیو فرهنگ در اختیار عموم و بخصوص دانشجویان و فارسی زبانان خارج از کشور قرار می‌گیرد.