پرکارترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر
الناز شاکردوست  پرکاترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر ۳۹ شد. سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با اعلام اسامی آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ آغاز به کار کرد. این دوره از جشنواره فیلم فجر با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا در شرایطی خاص و با محدودیت های فراوان برگزار خواهد شد، برخلاف سالهای گذشته که کاخ رسانه میزبان چهار اثر بود امسال تنها دو فیلم در روز به نمایش گذاشته خواهد شد.

بر این اساس طی روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد و پردیس سینمایی ملت به عنوان کاخ رسانه و منتقدین شانزده فیلم طی هشت روز به نمایش در خواهند آمد. البته هنوز تکلیف اکران های مردمی این دوره از جشنواره فیلم فجر مشخص نشده است.

همکاری دوباره «الناز شاکردوست» و «هوتن شکیبا» در ابلق/فیلم «نرگس آبیار» در  راه فجر ۳۹

هر ساله و با اعلام اسامی آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر تب و تاب شانسهای اصلی دریافت سیمرغ و همچنین پرکارترین بازیگران حاضر در مهمترین رویداد سینمایی کشور بالا می گیرد، امسال نیز برخی بازیگران توانستند با حضور در دو فیلم به عنوان پرکارترین بازیگران شناخته شوند.

به همین مناسبت به پرکارترین بازیگران مرد سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نگاهی انداخته ایم: الناز شاکردوست امسال تنها بازیگری است که با دو فیلم راهی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شده اند.

الناز شاکردوست - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

الناز شاکردوست که پیشتر در آثار گیشه به ایفای نقش می پرداخت طی سالهای اخیر تغییر مسیر ملموسی داده است، وی بعد از بازی در فیلم سینمایی «خفگی» به کارگردانی فریدون جیرانی در انتخاب هایش سخت گیر تر از گذشته شد.

بازی شاکردوست در خفگی نخستین نامزدی جشنواره فیلم فجر را برای وی به همراه داشت، هرچند وی نتوانست این جایزه را از آن خود نماید اما با این فیلم تحسین منتقدان را برای خود خرید. 

وی اما تا دریافت نخستین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر مسیر چندانی پیش رو نداشت، همکاری با نرگس آبیار و بازی در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» باعث شد تا برای نخستین بار وی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر را از آن خود نماید. 

شبی که ماه کامل شد

الناز شاکردوست امسال با دو فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و «تی تی» ساخته آیدا پناهنده شانس آن را دارد که بار دیگر سیمرغ بلورین جشنواره را از آن خود نماید. این دومین همکاری شاکردوست با نرگس آبیار محسوب می شود. 

نکته قابل توجه برای شاکردوست همکاری دوباره وی با « هوتن شکیبا » است، این دو بازیگر برای بازی در «شبی که ماه کامل شد» هر دو صاحب سیمرغ شدند. حال شاکردوست در هر دو فیلم «ابلق» و «تی تی» با شکیبا همبازی شده است. 

سحر دولتشاهی با «خط فرضی»، «شبنم مقدمی» با «ستاره بازی»، هدیه تهرانی با فیلم ««بدون همه چیز»، «رویا افشار» در فیلم مامان، آزیتا حاجیان در فیلم «خط فرضی» و سارا بهرامی در فیلم «روشن» از دیگر بازیگران زن جشنواره فیلم فجر هستند که هر کدام با یک فیلم راهی این دوره از مهمترین رویداد سینمایی کشور شده اند.