فیلم توقیفی «قاتل و وحشی» برای خانم ها اکران می شود؟

نشست خبری مجازی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با حضور سید محمد مهدی طباطبایی نژاد دبیر جشنواره برگزار شد.

وی در ابتدا گفت: فرا رسیدن دهه فجر را تبریک می‌گویم امیدوارم ۱۰ روز پیش رو با شور و در نشاط باشد و همه چیز بر وفق مراد پیش برود.زمانی که که گفتیم جشنواره برگزار شود وضعیت کرونایی قرمز بود و قرار شد در ابتدا برای داوران برگزار شود، اما الان که شرایط بهتر شد در دو سطح دیگر نیز برگزار می‌کنیم.

وی افزود:امسال در شرایط عادلانه همه علاقه مندان در همه استان ها می توانند آثار را ببینند و در آراء مردمی هم شرکت کنند.تمام تلاشمان را کردیم که جشنواره ای ایمن را برگزار کنیم و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

در بخش پرسش و پاسخ رسانه‌ها، دبیر جشنواره درباره راه یابی تعداد پایین آثار به جشنواره و دو روز نمایش تکراری گفت: از ابتدا گفته شده بود که فیلم‌ها برای سیمرغ داوری می‌شوند و نه نمایش. طبق زمان‌بندی قرار شد جشنواره را در هشت روز برگزار کنیم و روز بیستم و بیست‌ویکم را به نمایش نامزدهای بهترین فیلم اول و بهترین فیلم جشنواره اختصاص دهیم چرا که تعداد آثار به گونه‌ای نبود که هر ده روز برنامه پر شود.

وی درباره اکران فیلم های خارج از بخش مسابقه بیان کرد:اگر می خواستیم با تعدادی آثار خارج از بخش مسابقه آغاز می‌کردیم که باید از صبح آغاز می شد از این رو گرفتاری های خودش را داشت و از نظر رعایت دستورالعمل هم مشکل داشتیم از سویی هر تعدادی هم انتخاب می کردیم بقیه صاحبان آثار به این موضوع نقد می کردند پس به این نتیجه رسیدیم که صرف نظر کنیم.

دبیر جشنواره درباره همکاری با سمفا گفت : همه تمهیدات لازم برای این سامانه و فروش بلیت‌ها در سامانه‌های دیگر صورت گرفته و انشاءلله جشنواره در این بخش بدون کاستی پیش  می رود و تماشاگران توسط سمفا آرای خود را در بخش بهترین فیلم تماشاگران ثبت خواهند کرد.

وی درباره ترکیب داوران بخش مستند و کوتاه و داستانی و عملکرد آن ها اظهار کرد: این ترکیب کامل و موفقی بود. در هیئت داوران داستانی نیز ترکیبی همدل، جوان، کوشا و ...هستند و اگر غیر از این ترکیب بود شاید نمی توانستند ۵۷ اثر را ببینند و رای نهایی را صادر کنند؛ این ترکیب ها کاملا قابل دفاع است.

طباطبایی نژاد درباره اکران « قاتل و وحشی » در جشنواره و یا حداقل برای خانم ها اظهار کرد: این در حوزه تصمیم جشنواره فجر نیست اگر شورای نظارت و ارزشیابی و مسئولان سینمایی اجازه بدهند ما مشکلی نداریم و در مورد نمایش برای خانم ها در حوزه اختیار من نیست.

دبیر جشنواره گفت: حامی جشنواره، شهرداری تهران است و تلاش می کنیم با کمترین بودجه آن را برگزار کنیم. الان در سه سطح برگزار می شود و شاید از آن چیزی که در جلسه اول گفتم بیشتر شود اما بلافاصله پس از اتمام جشنواره اعلام می کنیم.

معرفی مجریان نشست های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

دومین نشست خبری مجازی دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد با صحبت‌های مسعود نجفی ادامه یافت. او حمیدرضا مدقق، محمدرضا مقدسیان، محمود گبرلو و علیرضا غفاری را به عنوان مجریان امسال نشست‌های جشنواره معرفی کرد.