هیچ تعارفی در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سینماها نداریم

محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای سی‌ونهمین  جشنواره فیلم فجر در واکنش ابهامات مطرح شده درباره عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی سینماهای مردمی گفت: به‌تازگی جلسه‌ای برگزار کردیم که بیشترین بحث ما درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود با جلساتی که با دوستان وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله کرونا داشته‌ایم، این موارد رعایت می‌شود و این اتفاق تا به امروز هم افتاده است. همه اهتمام ما این است که بهترین سرویس را با بیشترین سطح سلامتی به مخاطبان جشنواره ارایه دهیم.

وی افزود: ما دو سه سینمای متخلف داشتیم که به آن‌ها تذکر لسانی دادیم که البته آنها هم به سرعت مسأله را حل کردند، به یکی از سینماها هم تذکر جدی دادیم چون مواد خوراکی را در بوفه به صورت فله‌ای می‌فروختند، به همین ترتیب دبیر جشنواره جلسه‌ای فوق‌العاده تشکیل و تذکری جدی داد. برای مثال به لزوم استفاده از ماسک در داخل سالن نمایش از ابتدا تا هنگام خروج تاکید شد و همچنین تاکید شده که در داخل سالن سینما مواد خوراکی استفاده نشود، چون برای این امر نیاز به برداشتن ماسک است که در این صورت پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.

این مدیر سینمایی تأکید کرد: امسال یکی از مأموریت‌های نمایندگان ما این است که به بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی سرکشی کنند، ما در این زمینه هم تعارفی با کسی نداریم، قطعاً با متخلفان برخورد خواهد شد از همین رو متصدیان بوفه سینماها هم به این امر واقف شده‌اند.

فرجی در پایان گفت: وزارت بهداشت یک سری دستورالعمل به ما ابلاغ کرده‌است که ما همین شیوه‌نامه را اجرا می‌کنیم، ما همه این دستورالعمل‌ها را به سینماها اعلام و آنها را موظف به اجرا کرده‌ایم.