آغاز به کار ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت

پنجمین جشنواره جهانی هنر مقاومت که در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، در فضایی متفاوت و در دکور ساختمانی نیمه کاره برپا بود تا نشان دهد اهداف انقلاب برای سعادت مردم ایران هم در نیمه راه و همانند ساختمانی در حال ساخت است؛ حالا ششمین دوره این رویداد جهانی در خانه هنرمندان ایران برپاست.

نمایشگاه آثار منتخب رشته‌های کارتون، عکس ، تصویرسازی، کتیبه و پرچم، تایپوگرافی، پوستر و حجم ششمین جشنواره هنر مقاومت که با حضور مجید رجبی معمار مدیر خانه هنرمندان، مسعود نجابتی دبیر جشنواره و هنرمندانی همچون سید مسعود شجاعی طباطبایی، حسن روح الامین و دبیران بخش‌های دیگر در گالری‌های این مجموعه افتتاح شد.

همچنین آثار بخش نقاشی این رویداد همزمان در موزه هنرهای معاصر فلسطین روی دیوار رفت.

مسعود نجابتی دبیر ششمین جشنواره بین المللی هنر مقاومت درباره آثار ارائه شده در نمایشگاه این رویداد گفت: امسال بنا سخت گیری بود به همین دلیل تعداد کمتری از آثار ارسال شده را انتخاب کردیم. در حال حاضر هم سطح توقعات مخاطب، هم داوران و هم برگزار کنندگان از هنرمندان بالا رفته است.

وی افزود: استقبال هنرمندان خارجی به دلیل جذابیت موضوع رشته کاریکاتور و همچنین ارتباط‌هایی که آقای شجاعی طباطبایی برقرار کردند در این رشته بیش از سایر شاخه‌ها بود. بعد از کاریکاتور بیشترین استقبال در رشته عکس بود که به موضوعاتی همچون کرونا، مدافعان سلامت و کمک‌های مومنانه پرداخته و کمترین آثار هم در بخش پرچم و کتیبه ارائه شد؛ زیرا این رشته ۲ سال است که به جشنواره اضافه شده و بیشتر هدفمان این بود که پرچم و کتیبه به عنوان یک رشته تجسمی معرفی شود.

گفتنی است نمایشگاه آثار برگزیده این رویداد از ۲۰ بهمن تا اول اسفند ماه در خانه هنرمندان ایران و با رعایت کامل تمامی دستورالعمل های بهداشتی برپاست.