دلیل نامزد نشدن «هوتن شکیبا» در جشنواره فجر 39 از زبان داور جشنواره

​این تهیه‌کننده سینما در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر درباره بخش بازیگری گفت: در مورد رضا عطاران باید بگویم که او اغلب در فیلم‌های کمیک به چشم آمده و این بار، در کاری جدی حضور داشت و از پس نقش خود برآمده بود.

ساداتیان درباره نامزد نشدن هوتن شکیبا که بازی‌اش در دو فیلم « ابلق » و «تی‌تی» مورد توجه قرار گرفت، توضیح داد: اگر می‌خواستیم بازیگرانی مانند هوتن شکیبا را نامزد کنیم، باید دیگران را حذف می‌کردیم. اما جا نداشتیم بیش از این تعداد معرفی کنیم.

ساداتیان ادامه داد: آرای خانم پسیانی و خانم افشار برای سیمرغ برابر بود. خانم پسیانی در « یدو » بیشتر از سنش یک نقش بومی جنوبی را بازی کرده و رای‌ها در این بخش خیلی نزدیک و تصمیم‌گیری بسیار سخت بود. هر دو هفت رأی داشتند و هرکدام را حذف می‌کردیم خیلی اجحاف بود و بر اساس آیین‌نامه هم نشد به هر دو سیمرغ بدهیم.

او همچنین در برنامه سینمامعیار رادیو گفتگو از فشار به هیات داوری انتقاد کرد: برای دو فیلم بخش مسابقه خیلی هجمه بود که آنها را مطرح کنند که بیشتر دیده بشوند و حتی حس کردیم با فضاسازی‌هایی‌ که می‌کنند، می‌خواهند هیات داوران را تحت تاثیر قرار بدهند که آنها را نادیده نگیرند. یکی از این دو فیلم «ابلق» بود.