ماجرای راه اندازی یک «شبکه کوچک» تلویزیونی

داستان راه‌اندازی «شبکه کوچک» که مقیاس کوچکی از یک شبکه تلویزیونی است از جایی شروع می‌شود که شخصیت‌های رئال، عروسکی و انیمیشنی با هم تصمیم می‌گیرند یک شبکه تلویزیونی تاسیس کنند.

بخشی از این شخصیت ها مدیران و گردانندگان شبکه می‌شوند، برخی دیگر نیز بخش‌های مختلف این شبکه از جمله تولید سریال، اخبار، نمایش ، گفتگو، استاپ موشن، برنامه عروسکی و ... را بر عهده می‌گیرند. در فرآیند پیشِ رو کم کم گردانندگان این شبکه تصمیم می گیرند که با مخاطبان نیز ارتباط برقرار کنند و روندی تعاملی با مخاطبان در ادامه ایجاد می‌شود و ...

طراحی دکور این مجموعه  بر اساس یک شبکه در مقیاس کوچک است و در مساحتی نزدیک به 3000 مترمربع و با  15 دکور مجزا برای آیتم‌های مختلف و زیرساخت‌هایی برای تولید بخش‌های انیمیشنی، عروسکی، استاپ موشن و ... این برنامه تولید شده است. با انجام اقدامات زیربنایی از سقف تا کف، هواساز، نور، برق و ... این سوله که در شهرک سینمایی غزالی قرار دارد تا سال‌ها قابل استفاده برای تولیدات دیگر خواهد بود.

«شبکه کوچک» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو با مشارکت مرکز پویانمایی صبا تا عید نوروز هر هفته جمعه‌ها ساعت 21:30 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود و در ایام نوروز نیز هر روز طی 15 قسمت پخش خواهد شد.

سید مسعود صفوی که بیشتر با تولید سریال انیمیشن «شکرستان» شناخته می‌شود  تهیه کنندگی و امیرسلطان احمدی کارگردانی و سرپرستی نویسندگان این مجموعه را طی دو فصل برای گروه کودک و نوجوان شبکه دو بر عهده دارند.