ساعت هوشمند با قابلیت نمایش پیامک تلفن همراه

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، ساعتهاي بلوتوثدار كه با تلفن همراه جفت شده و به نمايش پيام متني و كنترل موسيقي ميپردازند، پيش از اين با موفقيت محدود مورد آزمايش قرار گرفته بودند، اما هنگامي كه مخترعان علاقمند وعده ساخت اين ساعتها در صورت دستيابي به سرمايه كافي را دادند، با كمكهاي مالي بسياري از طريق اينترنت روبرو شدند.

این تیم مخترع امیدوار بودند بتوانند در طول یک ماه تا ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشند، در حالی که تنها در عرض چند ساعت اولیه توانستند به این هدف نائل شوند.

اکنون پس از سه هفته، سازندگان ساعت هوشمند «پبل»(Pebble) توانسته‌اند ۱۰ میلیون دلار در بانک ذخیره کنند و تاکنون ۸۵ هزار نمونه از آن پیش از تولید به فروش رفته است.

سایت «کیک‌استارتر»(Kickstarter) که از این پروژه حمایت کرده بود به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا هر چیزی را از یک تا هزار دلار در آن قرار دهند. برخی از طرفداران این طرح تا ۱۰ هزار دلار برای به واقعیت پیوستن این ساعت سرمایه‌گذاری کرده بودند. آن دسته از سرمایه‌گذارانی که بیش از ۱۰۰ دلار کمک کنند، از یک ساعت «پبل» برخوردار خواهند شد.



ساعت پبل از صفحه جوهر الکترونیکی برخوردار بوده و کاربران می‌توانند آنرا با برنامه‌های گوشی های هوشمند آیفون و آندروید منطبق کنند.

این ساعت همچنین قابل تنظیم بوده و می‌توان تصاویر مختلف و برنامه‌های متصل به اینترنت مناسبی را برای آن دانلود کرد.

به گفته محققان، پبل با بلوتوثبه گوشی تلفن همراه متصل شده و با لرزش، کاربران را از پیام‌های جدید آگاه می‌کند.

دوچرخه‌سواران و موتورسواران می‌توانند از این ساعت مانند رایانه استفاده کرده و به جی‌پی‌اس گوشی هوشمند برای نمایش سرعت، فاصله و روند دسترسی داشته باشند.



همچنین دوندگان نیز می‌توانند از همین قابلیت‌ها بر روی مچ دست خود برخوردار شوند. برای شنیدن موسیقی از گوشی تلفن همراه نیز می‌توان از فشار یک دکمه بر روی این ساعت استفاده کرد.

سايت كيكاستارتر معمولا براي كسب سرمايه براي فناوريهاي پيشرفته مانند بازيهاي ويديويي مورد استفاده قرار گرفته كه در سال ۲۰۱۲ با تبادل سرمايه بيشتري روبرو بوده است. ساعت پبل اكنون جزو ركوردداران جذب سرمايه است. اين در حالي است كه شركتهايي مانند سوني از هفت سال در تلاش براي ساخت محصول مشابهي بودهاند. شركتهايي مانند الجي نيز پيش از اين براي توليد ساعتهايي با سيمكارت داخلي تلاش كردهاند اما نتيجه نهايي يك محصول بسيار بزرگ و گران بوده است.