رئیس صداوسیما با رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، رئیس جمهور عراق در دیدار با رئیس سازمان صداوسیما و هیئت همراه در بغداد آموزش کادرهای فنی تلویزیونهای عراقی در ایران را خواستار شد و ضرغامی بر آمادگی صداوسیما در این زمینه و ارائه فیلمهای سینمائی و سریال های ایرانی دوبله شده به زبانهای عربی و کردی و نیز انتقال تجربیات به تلویزیونهای عراقی تأکید کرد.

رئیس رسانه ملی گفت: صداوسیما سالانه ۲ هزار ساعت سریال و ۲۰ هزار دقیقه انیمیشن برای کودکان تولید می‌کند که می‌توان آنها را در اختیار شبکه ‌های عراقی نیز قرار داد.

طالبانی و ضرغامی همچنین بر تقویت روابط فرهنگی دو کشور تأکید کردند.

ضرغامی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای دانشکده صداوسیما در بخش‌های فنی و تولیدی گفت: آماده همکاری و کمک در زمینه‌ به‌روز شدن تلویزیون‌های عراقی هستیم.

رئیس صدا و سیما همچنین در دیدار با ده‌ها تن از روسأ و مسئولان رادیو و تلویزیون‌های غیر دولتی عراق تأکید کرد بدون تردید یکی از عوامل مهم و تأثیر گذار در شکل‌گیری بیداری اسلامی در منطقه شبکه‌هایی هستند که از حق دفاع می کنند.

در این دیدار که به دعوت ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف اتحاد ملی و پایه‌گذار تلویزیون البلادی برگزار شد، ضرغامی جنگ امروز با دشمن را جنگ رسانه‌ای دانست و گفت: شکی نیست که جنگ امروز با دشمن جنگ اسلام با کفر و جنگ رسانه‌ای است و شما فرماند‌هان بزرگ این جنگ هستید.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: نظام استکبار در حوزه رسانه در دهه‌های گذشته سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده اما به فضل خدا رسانه‌های مدافع حق تأثیرگذاری‌شان بیشتر بوده ‌است. در این دیدار آقای جعفری بر لزوم توجه جدی و ابعاد مختلف اطلاع رسانی تأکید کرد و گفت: در این بخش داشتن اخلاص و روحیه اسلامی و ملی امری ضروری است.

رئیس ائتلاف اتحاد ملی افزود: اطلاع رسانی در عراق در حد مناسبی نیست و به اهداف خود نرسیده و با چالش‌های فراوانی روبرو است.

در این دیدار چند نفر از رؤسای تلویزیونهای غیر دولتی عراق مشکلات خود را در بخشهای مختلف با رئیس سازمان صداوسیما در میان گذاشتند.