درگذشت یک بازیگر قدیمی بر اثر کرونا

فرزند این بازیگر بیان کرد: حدود ۹ ماه بود که پدرم دچار عارضه مغزی شده بود، اما این اواخر به کرونا مبتلا شد و متاسفانه ایشان را ساعت ۳ صبح امروز، ۳۰ فروردین ماه بخاطر کرونا در بیمارستان از دست دادیم.

4

او افزود، مراسم تدفین این هنرمند فردا صبح ۳۱ فروردین در قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد و پیکر مرحوم هوشنگ منصورخاکی در جوار مزار شاهرخ سیاسی فراهانی به خاک سپرده خواهد شد.

3

 هوشنگ منصورخاکی در سال ۱۳۲۲ در کرج متولد شد. او در سال ۱۳۵۰ وارد کار سینما شد و همزمان در رشته ورزش‌های رزمی آن زمان از جمله کشتی کج فعال بود، چندین سال قهرمان شنا بود و در اکثر فیلم‌های اکشن فعالیت داشت . قبل از انقلاب حدود ۱۲ فیلم سینمائی و در سه قسمت سریال تلویزیونی «چنگک» فعالیت کرد. بعد از انقلاب نیز حدود ۲۵ فیلم سینمائی و ۱۲ سریال تلویزیونی را بازی کرد. او در یک فیلم در کشور مصر به نام «قلب من قدس/شیر سینا» ایفای نقش نموده است که پنج سال فیلمبرداری آن بطول انجامید ولی هیچگاه در کشور اکران نشد.

2

وی حدود ۸ ماه نیز با بیماری پارکینسون و هیدرسفالی مغز مبارزه کرد. از حدود اوایل دهه ۹۰ خانه نشین شد. اخرین کار هنری وی سال ۹۸ و حضور در فیلم بار انداز (سینمای خانگی) بود.

از جمله آثار وی می توان به موارد زیر اشاره کرد:" کوسه جنوب"، "چنگک"، " مرگ در باران"، "زخمه"، "شب شکن"، "خفاش" افعی، "یاران دلنمک"(کاندید نقش مکمل در جشنواره فجر)، "دلباخته"، "لوکوموتیوران"، "زخمی تنها"،" دل و دشنه"، "سکوت کوهستان"،" کات"، "مریم مقدس"،" فرستاده"، "طوفان شن" ،" فرار از جهنم" و  ....  

1