پایان کسل‌کننده جایزه اسکار سینمای جهان

نود و سومین دوره جوایز اسکار که به صورت زنده از دو سالن دالبی تیه‌تر و یونین استیشن در لس آنجلس و از شبکه ABC پخش شد، کمترین میزان بیننده را به ثبت رساند.

طبق آماری که نیلسن ارائه داده، مراسم دیروز به طور میانگین ۹.۸۵ میلیون بیننده داشته است. این رقم ۵۸.۳ درصد از بازدید سال قبل که ۱۳.۷۵ میلیون بیننده بود کاهش داشته است. این مراسم که سومین دوره پیاپی بدون حضور مجری بوده است، از بزرگسالان که بین ۱۸ الی ۴۹ سال هستند، امتیاز ۱.۹ گرفته که باز هم نسبت به دوره گذشته کاهش ۶۴ درصدی را رقم زده است.

امسال جوایز دیگری هم به سرنوشت مشابهی دچار شدند. در ماه مارس، نرخ بینندگان گلدن گلوب 2021 که از شبکه NBC پخش شد نصف سال قبل بود. این در حالی است که شصت و سومین دوره جوایز سالانه گرمی هم کم استقبال‌ترین دوره تاریخش را پشت سر گذاشت.

این دوره از اسکار که به دنبال جذب مخاطب بود، برای اولین بار در تاریخ در سالن یونین استیشن برگزار شد. تهیه کنندگان مراسم هم پیش از این اعلام کردند که با سخنرانی‌های طولانی‌تر در هنگام دریافت جایزه قصد جذاب‌تر کردن مراسم را دارند. آن‌ها همچنین به جای اعلام کردن جایزه بهترین فیلم در انتهای مراسم، برنامه را با اعلام بهترین بازیگر مرد به پایان رساندند. جایزه‌ای که به آنتونی هاپکینز رسید و او در سالن حضور نداشت. همین موضوع باعث شد پایانی کسل کننده برای اسکار ۲۰۲۱ رقم بخورد.