برنامه‌های ویژه‌ی روز قدس در مرکز صدا و سیما

تولید نماهنگ‌ و کلیپ‌، مروری بر تحولات منطقه و آشکار شدن ضعف رژیم صهیونیستی در مواجهه با جبهه مقاومت از جمله محورهای اصلی برنامه‌های ویژه روز قدس تلویزیون است.

  • شبکه یک

مستند «سلاح کلام» کاری از گروه سیاسی شبکه یک با محوریت مظلومیت مردم فلسطین و سیاست آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، پنجشنبه  (۱۶ اردیبهشت) ساعت ۱۷ پخش می‌شود.

مستندهای « شکوفه های زیتون » و «قدس» نیز روز جمعه (۱۷ ادربهشت) به ترتیب ساعت ۹ صبح و ۱۳ عصر روی آنتن می‌رود.

با توجه به برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی، ویژه‌برنامه «خیابان ایران» با دعوت از تعدادی کارشناس سیاسی، اهمیت مقاومت مردم فلسطین و وضعیت این روزهای رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این ویژه‌برنامه روز جمعه از ساعت ۱۰ و ۲۰ دققه به صورت زنده پخش می‌شود.

  • شبکه دو

 مستند « انقلاب قدس » به تهیه‌کنندگی محسن اولیایی پنجشنبه (۱۶ اردیبهشت) ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود. این مستند با استفاده از تصاویر آرشیوی به تاریخچه شکل گیری رژیم اشغالگر قدس و نقش حکام عرب در پیدایش آن می‌پردازد.

همچنین برنامه «بدون مرز» به تهیه‌کنندگی مرتضی غرقی با موضوع فلسطین جمعه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «آدم‌های خوب شهر» به تهیه‌کنندگی علی اکبرکریمی و اجرای کاظم احمدزاده نیز که افطارهای ماه رمضان روانه آنتن می‌شود، متناسب با این مناسبت، میزبان مهمانان خود می‌شود.

«نمادو» به تهیه‌کنندگی هادی خدادی نیز گزارش‌هایی از روز قدس از سراسر کشور را در جدول پخش شبکه دو به خود اختصاص داده است. همچنین برنامه شبانگاهی «دست در دست» نیز بخش‌هایی را به موضوع روز قدس اختصاص داده است. 

برنامه «خردسال با ما بیا» به تهیه کنندگی سیدمجتبی ظریفیان و کارگردانی آزیتا رضایی به مناسبت روز قدس به صورت ویژه راهی آنتن می‌شود. فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» نیز جمعه (۱۷ اردیبهشت ماه) ساعت ۸ پخش می‌شود.

  • شبکه سه

برنامه «سلام صبح بخیر» روزقدس ویژه برنامه بررسی و تحلیل این روز را در نظر گرفته است. این برنامه نزدیک به سه ساعت با دعوت از کارشناسان و میهمانان مربوطه به تحلیل و بررسی روز قدس و جایگاه این روز در محور مقاومت و همچنین جایگاه نیروی قدس در این محور می‌پردازد. همچنین در این برنامه با حضور مهمانان، بزرگداشت مقام شهید حاج قاسم سلیمانی نیز برگزار می‌شود.

  • شبکه چهار 

فیلم سینمایی « ابو زینب » با موضوع لبنان و فلسطین پنجشنبه (۱۶ ادریبهشت) ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. برنامه «سوره» نیز پنجشنبه ساعت ۲۲ و مستند «ساعت ۶ به وقت واشنگتن» جمعه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از آنتن شبکه چهار پخش می‌شوند.

  • شبکه پنج

پخش مستند «خان طومان، هفت خان عشق»، سینمایی «سی و سه روز»، «عطر عاشقی»، برنامه صبحگاهی «سلام تهران » و... از جمله ویژه‌برنامه‌های روز قدس در شبکه پنج سیما است.

مستند«خان طومان؛ هفت خان عشق» به کارگردانی سعید چاری در سالگرد به شهادت رسیدن شهدای خان طومان پنجشنبه ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این مستند روایت حوادث و اتفاقات منطقه خان طومان سوریه است که تلاش شده به ابهامات آن پرداخته شود.

همچنین مستند روز جهانی قدس جمعه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح پخش می‌شود. سینمایی «سی و سه روز» نیز جمعه ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه راهی آنتن می‌شود.

برنامه «عطر عاشقی» در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به تبیین موضوع شهدای جبهه مقاومت، می‌پردازد. این برنامه با حضور حجت الاسلام مصطفی کرمی از گلزار شهدای فیروزکوه پخش می‌شود.

برنامه صبحگاهی «سلام تهران» نیز روز پنجشنبه به موضوع روز جهانی قدس می‌پردازد. همچنین برنامه «شهر زیبا» و «جشن رمضان»  نیز معطوف به مموضوع روز قدس روی آنتن می‌روند.

  • شبکه قرآن و معارف سیما

مستند مسجد الاقصی روز پنجشنبه (۱۶ اردیبهشت ماه) ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روی آنتن می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند تکرار آن را در روز جمعه ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه، تماشا کنند.

همچنین مستند «انقلاب قدس» روز جمعه (۱۷ اردیبهشت ماه) ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه و مستند «خط امام خمینی رحمت‌الله علیه» نیز ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه روز جمعه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود. بازپخش سخنرانی مقام معظم رهبری در روز قدس نیز بعدازظهر همان روز راهی آنتن می‌شود.

ویژه برنامه «ضیافت» که هنگام افطار هر شب از این شبکه پخش می‌شود، روز جمعه متناسب با روز قدس خواهد بود. همچنین برنامه «روبه‌راه» روز پنجشنبه، ساعت ۲۱ به موضوع آزادسازی قدس می‌پردازد.

  • شبکه جام جم

برنامه «کنکاش» پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۷ اردیبهشت) به مناسبت روز جهانی قدس به صورت زنده از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود. در نخستین برنامه که پنجشنبه پخش می‌شود، حسین‌حاجی (کارشناس غرب آسیا) و حسن اشراقی (استاد دانشگاه و کارشناس غرب آسیا) به تحلیل و بررسی ابعاد گوناگون سخنان مقام معظم رهبری درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و نفوذ منطقه‌ای ایران پرداخته می‌شود .این برنامه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران پخش می‌شود.

دومین برنامه هم صبحگاه جمعه (۱۷ اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه به صورت زنده پخش می‌شود. این قسمت اخبار روز جهانی قدس را پوشش می‌دهد و بخش‌های همچون سخنرانی، کنفرانس و گفت‌وگوی کارشناسی درباره اهمیت قدس به عنوان قبله اول مسلمانان و جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی را شامل می‌شود.

  • شبکه افق

ویژه‌برنامه زنده «نقش جهان» جمعه (۱۷ اردبهشت ماه) ساعت ۱۰ به بررسی، مرور و تحلیل رویدادهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی فلسطین و روز جهانی قدس می‌پردازد. پخش همایش پایانی مسابقه بین‌المللی «فلسطین تنها نیست» که از سوی حوزه هنری با شرکت هنرمندانی از سراسر جهان برگزار شده است نیز پنجشنبه ساعت ۱۸ پخش می‌شود.

ویژه برنامه روز قدس نیز روز جمعه ساعت ۱۰ تا  ۱۲ پخش می‌شود. همچنین مستند «هموطن» روایت سه تن از نخبگان فلسطینی که سال‌ها در سوریه زندگی می‌کنند و دلتنگ سرزمین مادری خود هستند، روز جمعه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود.