سینماگران به جای گله و انتقاد، پیشنهادارائه میکردند

به گزارش افکارنیوز , احمد رضا دستغیب (فرزند علیاصغر) در گفتوگو با خانه ملت درباره انتقاداتی که اخیرا تعدادی از سینماگران نسبت به عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم داشتهاند، گفت: سینماگران در صورت نیاز به قوانین و لوایح، میتوانستند پیشنهاد دهند و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بارها این مساله را اعلام کرده بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: عقبه کار نمایندگان، گروه‌ها و نهادهایی هستند که در جامعه فعالیت دارند و غیر از دولت، آنها نیز باید در موضوع فرهنگ به نمایندگان مجلس کمک کنند؛ همچنانکه چنین اتفاقی در سایر بخش‌ها می‌افتد. مثلا در کشاورزی، نظام دامپزشکی به کمیسیون برای تصویب قوانینی در مجلس کمک کرد.

وی با بیان اینکه سینماگران به جای گله و انتقاد، پیشنهاد خود را ارائه می‌کردند، اضافه کرد: اگر اهالی حوزه سینما با مشکلی روبرو هستند و یا به قوانینی نیاز دارند، باید به کمیسیون مراجعه کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنیم.

دستغیب با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر تعداد کم جلسات کمیسیون فرهنگی با گروه‌ها و انجمن‌های سینمایی تصریح کرد: اگر دوستان هنرمند، درخواستی برای ملاقات با اعضای کمیسیون فرهنگی داشته‌اند، رییس کمیسیون معمولا در جلسه اعلام می‌کند و لذا بعیدمی دانم درخواستی مورد توجه قرار نگرفته باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه، سینما همه حوزه فرهنگ نیست، ادامه داد: نه تمام حوزه فرهنگ در سینما خلاصه می‌شود و نه تمام وظایف کمیسیون فرهنگی مجلس به سینما محدود شده است، اما در مجلس هشتم همواره راه دسترسی به نمایندگان باز بود؛ اگرچه معتقدم عملکرد کمیسیون فرهنگی در حوزه سینما می‌توانست بهتر باشد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین اضافه کرد: به حوزه سینما نیز نقدی جدی وارد است؛ زیرا تولیدات و کیفیت محصولات این بخش راضی‌کننده نیست؛ با این حال، من فکر می‌کنم بیش از آنکه خلاء قانونی در این حوزه داشته باشیم، در اجرا دچار مشکل هستیم.

اخیرا برخی از سینماگران در مصاحبههای خود با رسانههای مختلف، کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم را به خاطر نداشتن تاثیر در حوزه فرهنگ و هنر، وارد نشدن به عرصه رفع خلاءهای قانونی و سکوت در برابر هجمههایی که به سینما وارد شد، محکوم کردند./