واکنش دختر بروس لی به اظهارات جدید تارانتینو

در تور رسانه‌ای کوئنتین تارانتینو برای تبلیغات انتشار کتاب جدیدش به نام «روز و روزگاری در هالیوود»، این کارگردان در پادکست جو روگان حاضر شد. طی این مصاحبه، راجع به انتقاد‌های مطرح شده در زمینه نحوه به تصویر کشیدن بروس لی ، به خصوص سکانس مبارزه‌ای که بروس لی در آن شکست می‌خورد، از تارانتینو سوال شد.

تارانتینو هم در پاسخ به این سوال با اشاره به انتقادات پیشین دختر بروس لی گفت: درک می‌کنم که دخترش با این موضوع مشکل داشته باشد. به هر حال پدر لعنتی اوست.

شانون لی ، دختر بروس هم در پاسخ به صحبت‌های جدید تارانیتنو برای هالیوود ریپورتر نوشته است: از مردان سفید پوست هالیوود که سعی دارند به من بگویند بروس لی چگونه بوده است، بیزارم. چرا تارانتینو طوری صحبت می‌کند که انگار بروس لی را می‌شناسد و از او متنفر است؟ در حالی که هرگز با بروس لی ملاقات نکرده است.

شانون لی ادامه می‌دهد: از اینکه از سفید پوستان هالیوود می‌شنوم بروس لی مغرور بوده خسته شده ام؛ چرا که آن‌ها نمی‌دانند در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی کار کردن در هالیوود برای یک مرد چینی چقدر می‌تواند سخت باشد. هالیوود اعتماد به نفس و مهارت‌های بروس لی را با خودخواهی و غرور اشتباه می‌گیرد. از کسانی که می‌گویند بروس لی یک مبارز رزمی واقعی نبوده و فقط این کار‌ها را در فیلم‌ها انجام می‌داده است، بیزارم.

شانون لی در ادامه صحبت هایش می‌گوید، این نظرات تارانتینو با توجه به اعتراضاتی که در یک سال گذشته علیه خشونت‌های ضد آسیایی صورت گرفته، مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

گفتنی است رمان «روز و روزگاری در هالیوود»، نوشته کوئنتین تارانتینو که روایتی متفاوت از فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» ساخته این کارگردان ۵۸ ساله است، برای اولین بار منتشر شده و پس از گذشت تنها یک روز پرفروش‌ترین کتاب آمازون شده است.