کتاب «موعود غدیر» به چاپ چهارم رسید

کتاب « موعود غدیر » اثر سید مجتبی حسینی توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ چهارم رسید.

آن‌طور که از نام کتاب بر می‌آید، نویسنده در پی یافتن ارتباط بین واقعه غدیر و ظهور امام قائم (عج) است و این کار را با تامل در متن خطابه‌های حضرت رسول انجام می‌دهد. این تامل، با نگاهی جریان‌وار به واقعه غدیر انجام می‌پذیرد؛ یعنی ارتباط آن با گذشته یا با آینده بررسی می‌شود.

کتاب پیش‌رو، تدوین سخنرانی سیدمجتبی حسینی اسلام‌شناس معاصر است که سال ۱۳۸۷ در دانشگاه الزهرا ارائه شده و دو پیوست دارد. پیوست نخست، خطبه‌ای است که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در عرفات بیان فرموده‌اند و نویسنده در مطالب خود به آن استناد کرده‌ است. پیوست دوم، ترجمه خطبه حضرت رسول در غدیر خم است که به «خطابه غدیر» مشهور شده و با ترجمه سید مهدی شجاعی در کتاب آمده است.

در بخشی از این‌کتاب آمده است:

از آن‌جایی که دین مورد رضایت خدا و دین کامل، دینی است که در آن پیام غدیر؛ «من کنتُ مولاه فهذا علی مولاه» ابلاغ و عملی شده، می‌فهمیم که لازمه رسیدن به جامعه‌ای که در آن دین مورد رضایت خدا در جهان تمکین می‌شود، همان دین غدیری است، غدیر مقدمه ظهور است. چنان‌چه ظهور حضرت حجت علیه السلام، در واقع تجلی و حضور همه پیامبران و امامان (به ویژه علی‌بن‌ابی‌طالب علیه السلام) است…

چاپ چهارم این‌کتاب با ۱۲۰ صفحه و ۱۷ هزار تومان منتشر شده است.