عکاسی فیلم‌های سینمایی سوژه مستند «هنر عکاسی فیلم» شد

حمیدرضا زینالی کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مستند « هنر عکاسی فیلم » درباره این مستند گفت: این فیلم مستند، پژوهش تز دکتری امین علی‌کردی بود که با من مطرح کرد و تصمیم گرفتیم با توجه به اینکه در مورد سیر عکاسی فیلم در تاریخ سینمای ایران اطلاعات زیادی موجود نیست، این مستند را کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای این کار، با افراد مرتبط و عکاسان زیادی تماس گرفته شده است، بیان کرد: تعداد زیادی از افراد و عکاس‌هایی که با آن‌ها تماس گرفتیم با ما همکاری نکردند اما تلاش کردیم بخش‌هایی که جای آنها در روند مستند و نمایش در مصاحبه‌ها خالی بود، با نریشن گذاری کامل کنیم.

عکاسی فیلم‌های سینمایی سوژه مستند «هنر عکاسی فیلم» شد

زینالی تصریح کرد: مستند «هنر عکاسی فیلم» به بررسی سیر تکامل تاریخ عکاسی فیلم در سینمای ایران می‌پردازد و در آن علاوه بر استفاده از آرشیوی بسیار متنوع از عکس‌های تاریخ سینمای ایران، با اساتیدی چون زنده یاد اکبر عالمی، رضا مهاجر، مریم زندی، علی نیک رفتار، امیر عابدی و جاسم غضبان‌پور گفتگو شده است.

وی با بیان اینکه تولید این فیلم حدود دو سال زمان برده است، گفت: تولید و فیلمبرداری این فیلم از تابستان ۱۳۹۸ شروع و در بهار ۱۴۰۰ تمام شد و به تازگی مراحل زیرنویس انگلیسی را پشت سر گذاشته است و به زودی برای نمایش آماده می‌شود.

زینالی درباره زمان اکران این فیلم نیز بیان کرد: اکران این فیلم به زمانی پس از کاهش همه‌گیری ویروس کرونا موکول خواهد شد.

عوامل تولید فیلم مستند «هنر عکاسی فیلم» عبارتند از: کارگردان: حمیدرضا زینالی و امین علی کردی، پژوهش: امین علی کردی، تصویر و تدوین: حمیدرضا زینالی، عکاس: الناز رنجبر، اصلاح رنگ: امین جلیلی، تهیه‌کننده: حمیدرضا زینالی.