مردم کردستان صاحب سینمای روباز می شوند

 امین مرادی رئیس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده نهم مرداد جاری ۹ سالن سینمایی در سه شهرسنندج ، سقز و بیجار بهره برداری شده و تعداد سالن‌های سینمایی استان به ۱۴ مورد می‌رسد.

مرادی افزود: از این تعداد سالن چهار سالن در پردیس سینمایی بهمن سنندج، ۲ سالن در پردیس سینمایی مهر سقز و ۲ سالن در پردیس سینمایی آزادی بیجار بوده و در مجموع ۷۰۰ صندلی به سرانه صندلی سینمایی استان اضافه می‌شود.

او افزود: با راه اندازی این سالن‌ها تعداد سالن‌های پردیس سینمایی بهمن سنندج به هفت مورد افزایش می‌یابد که یکی از این سالن‌ها سینما روباز با سرانه ۴۲ صندلی است.

رئیس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: سینما روباز نخستین سینمای روباز غرب کشور است که در پشت بام‌پردیس سینمایی بهمن سنندج ایجاد شده و کل فضای آن با یک فضای سینمایی مطابقت می‌کند.

مرادی افزود: این مکان به گونه‌ای طراحی شده که در طول روز می‌توان از فضای آن برای برنامه زنده از جمله شب شعر و موسیقی و در شب نیز برای دیدن فیلم از آن بهره برد ضمن اینکه این مکان کافی شاپ نیز دارد.

او اضافه کرد: سه سالن دیگر شامل سالن سینمای کودک، فیلم خارجی و سالن با قابلیت برگزاری تئاتر و استودیو صدا و دوبله مهر از دیگر امکاناتی است که به مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج افزوده شده است.

رییس حوزه هنری کردستان در ادامه گفت: شهرستان سقز با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی به عنوان دومین شهر بزرگ کردستان نیاز به سالن سینما داشت و تلاش شد تا ساخت پردیس سینما مهر سقز به عنوان مطالبه جدی مردم و هنرمندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

مرادی افزود:کلنگ‌زنی سینما سقز در دهه فجر ۱۳۹۸ با حضور استاندار کردستان انجام شد و علیرغم شیوع کرونا و محدودیت‌های مالی این سینما احداث شد و نهم مرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

او گفت: در سینما سقز امکان برگزاری کنسرت و جشنواره وجود دارد و در کنار سالن‌های سینمایی، کافه کتاب و گالری مانا به عنوان گالری استاندارد نیز افتتاح می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان اظهار داشت: همزمان با این پروژه‌ها ۲ سالن به سینما آزادی بیجار نیز افزوده شده و این سینما در قالب یک پردیس سینمایی با امکان اکران همزمان چندین فیلم و قابلیت اکران سینمای کودک در کنار یک گالری استاندارد خدمت رسانی به مردم بیجار را آغاز می‌کند.