«بدون قرار قبلیِ» بهروز شعیبی در جشنواره فیلم فجر ۴۰

فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی است که فیلمنامه آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده است.

مصطفی زمانی و صابر ابر نیز به عنوان بازیگران اصلی «بدون قرار قبلی» در پروژه جدید بهروز شعیبی جلوی دوربین رفته‌اند، تا اینجا از انتخاب بازیگران نمی‌توان به مضمون این فیلم سینمایی پی برد، اما شاید با وجود استفاده این کارگردان سینما از بازیگرانی همچون مصطفی زمانی و صابر ابر همچنین همان طور که از اسم آن بر می‌آید مخاطب با داستانی نسبتا عاشقانه مواجه خواهد شد.

بهروز شعیبی با «بدون قرار قبلی» به جشنواره فجر بر می‌گردد/فیلمنامه‌ای ۱۵ ساله

دوم اسفندماه سال گذشته خبر رسید که فیلمبرداری این فیلم در مشهد آغاز شده است. تمام صحنه‌های این فیلم در مشهد فیلمبرداری می‌شود و قرار است در جشنواره فیلم فجر  امسال به نمایش درآید. در فیلم «بدون قرار قبلی» موضوع اجتماعی، بستر پرداختن به مفاهیم دینی شده است که با نگاهی به داستانی از مصطفی مستور ساخته می‌شود و موضوع آن ارادت به حضرت «امام رضا (ع)» است.

فیلمنامه این کار ۱۵ سال قبل نوشته شده و داستان آن درباره بازگشت یک هنرمند به کشور پس از سال‌ها دوری است تا ادای دین به غم غربت هنرمندانی باشد که سال‌ها در غربت زندگی کرده‌اند.

این فیلم تماما در مشهد فیلمبرداری نمی‌شود بلکه ضبط صحنه‌هایی از «بدون قرار قبلی» در تهران و استان البرز نیز صورت گرفته است. در ابتدا فیلمبرداری این فیلم در تهران آغاز و الهام کردا از جمله بازیگران این فیلم سینمایی مقابل دوربین رفت. گفته می‌شود کردا با نقشی متفاوت نسبت به آنچه پیشتر از او دیده بویدم ظاهر شده است. در ادامه صابر ابر نیز به این پروزه ملحق شد.

پنجمین فیلم بهروز شعیبی پس از چند روز تعطیلات به مناسبت سال نو مجددا در مشهد از سر گرفته شد. شروع بازی مصطفی زمانی در این فیلم نیز امسال آغاز و تا انتهای سکانس‌ها ادامه داشت. تاکنون خبر‌های چندانی از مراحل کار «بدون قرار قبلی» منتشر نشده است، اما براساس آخرین خبر‌ها احتمالا فیلمبرداری تمام و کار‌های فنی مثل تدوین آغاز شده است.

شعیبی فیلم‌های «سیانور»، «دهلیز»، «دارکوب» را در کارنامه خود دارد و در حالی فیلم جدید خود را ساخته که دیگر فیلم او یعنی «روز بلوا» هنوز اکران نشده است.

بهروز شعیبی با «بدون قرار قبلی» به جشنواره فجر بر می‌گردد/فیلمنامه‌ای ۱۵ ساله

برخی عوامل فیلم عبارت است از مدیر پروژه: علیرضا رضاداد، نویسنده: فرهاد توحیدی، مهدی تراب بیگی، مجری طرح: محمد حسین انصاری، مشاور پروژه: بهزاد هاشمی، مدیر تولید: امیر نشاط، مدیر فیلمبرداری: محمد حدادی، دستیار اول فیلمبردار: احمدرضا گودرزی، تدوین: عطا مهراد، عکاس: امید صالحی، مدیر صدابرداری: عباس رستگارپور، طراح صحنه: کیوان مقدم، طراح لباس: هدی میرزائی، طراح چهره‌پردازی: فاطمه کمالی، زهرا کمالی، مدیر تدارکات: محمود کریمی، جانشین تولید: کاظم نامنی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: میلاد فرج الهی، سرپرست گروه کارگردانی و دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان، برنامه ریز: اشکان سپهر، منشی صحنه: غزل رشیدی، مشاور تهیه‌کننده: ایزد مهرآفرین، مشاور رسانه‌ای: مهرداد معظمی.