آغاز ناامیدانه جوخه انتحار در سینماهای آمریکا

" جوخه انتحار " به کارگردانی "جیمز گان" در هفته اول فروش خود توانست 26 میلیون دلار فروش کند و عنوان پرفروش‌ترین فیلم هفته قبل را کسب کند.

این فیلم در ادامه فیلم قبلی با عنوان "جوخه خودکشی" است که در 4 هزار و 2 سالن سینما اکران شده است.

انتظار فروش این فیلم بیش از این حد بود اما شیوع ویروس کرونا دلتا در کاهش میزان مخاطبین این فیلم اثر داشته است البته اکران این فیلم در سرویس HBO MAX نیز تا حدی در حضور کمتر مخاطبین در سالن سینما اثر گذار بوده است. باتوجه به بودجه 185 میلیون دلاری فیلم فروش آغازین این فیلم ناامید کننده است.

این فیلم البته در سینماهای جهان 35 میلیون دلار فروش کرد و در مجموع توانست 72 میلیون دلار فروش داشته باشد.

فیلم "گشت‌وگذار" در جنگل نیز با افت 55 درصدی فروش از هفته اول خود روبرو شد و در مجموع 15 میلیون دلار از 4 هزار و 310 سالن سینما فروش کرد. فروش داخلی این فیلم تا به اینجای کار 65 میلیون دلار و جهانی آن 121 میلیون دلار است. دیزنی پلاس هنوز جزئات فروش خود را اعلام نکرده است.

"پیری" نیز در جایگاه سوم با فروش 4 میلیون دلاری از اکران در 3 هزار و 138 سالن سینما قرار گرفت. این فیلم بعد از 3 هفته اکران 38 میلیون دلار و در سطح جهانی در مجموع 65 میلیون دلار فروش کرد. باتوجه به بودجه 18 میلیون دلاری فیلم، "پیری" سود خوبی کسب کرده است.

جایگاه چهارم جدول فروش باکس آفیس آمریکا متعلق به فیلم "بیوه سیاه" با فروش چهار میلیون دلاری از اکران در 3 هزار و 138 سالن سینما است. این فیلم در گیشه داخلی آمریکا 174 میلیون دلار و در سینماهای جهان 359 میلیون دلار فروش کرده است. "بیوه سیاه" در دیزنی پلاس 60 میلیون دلار فروش کرده است. دیزنی آمار فروش افتتاحیه این فیلم را مانند "گشت‌وگذار در جنگل" اعلام نکرد.

در نهایت فیلم "آب راکد" با بازی مت دیمون" تنها 2 میلیون و 860 هزار دلار از اکران در 2 هزار و 611 سالن سینما فروش کرد و در مجموع 10 میلیون دلار فروش کرد.

باتوجه به وضعیت فروش پایین و دور از انتظارفیلم‌های حاضر در هالیوود  مانند جوخه انتحار در کنار فیلم‌هایی که از هفته‌های قبل مانند گشت‌وگذار در جنگل و سریع و خشن اکران شده‌اند، می‌توان گفت که وضعیت فروش سینماهای آمریکا بعد از چند اکران و فروش خوب فیلم‌های تجاری و پرمخاطبی مانند یک مکان ساکت 2، بیوه سیاه و... رو به وخامت گذاشته است و بار دیگر هالیوود باید برگ برنده‌ای برای جان دادن به سینماهای خود انتخاب کند. خصوصاً آنکه فیلمی مانند شوالیه سبز که فضایی متفاوت یعنی حماسی و فانتزی داشت و از فیلم‌‌های پرتبلیغ و مورد انتظار بود نتوانست در گیشه موفق شود، باید منتظر اکران فیلم‌هایی مانند زمانی برای مردن نیست (جیمز باند 2021)، تاپ گان 2 و خانه گوچی ریدلی اسکات ماند.

خصوصاً آنکه فیلم‌های اکرانی این هفته جزو فیلم‌های مورد انتظار و تبلیغی هالیوود نیست، باید دید هفته جدید را نیز جزو هفته‌های کم‌فروش سینمای آمریکا باید عنوان کرد؟ باید دید که امیدی که بتازگی در سینماهای آمریکا جان گرفته بود، رو به خاموشی می‌رود یا فیلمی می‌تواند هالیوود را زنده نگه دارد؟