سینمای جنگ در سال‌های اخیر نتوانست اثر ماندگاری خلق کند

امیرحسین شریفی اظهار داشت: سینمای جنگ گرفتار باندبازی شده و فقط یک باند هستند که بودجه هنگفت دراختیار قرار می‌گیرد. 

تهیه‌کننده فیلم سینمایی پری، افزود: مدیران تلویزیون چندان تمایلی به تولید سریال‌های جنگی ندارند و گرفتار سریال‌های آپارتمانی شده‌اند که با حداقل هزینه تولید شود ولی این سریال‌ها نمی‌توانند در تاریخ بمانند.

وی درباره تجربیات خودش از ژانر جنگ گفت: فیلم هور در آتش را کاملا روی آب و با انبوه نماهای جنگی و داستان‌هایی واقعی از دل جنگ ساختیم با ۳۷۰ میلیون تومان ولی همان فیلم را الان با ۲۰میلیارد تومان هم نمی‌شود ساخت!! 

شریفی ادامه داد: همچنین فیلم اشک سرما را در داخل بایکوت کردند فقط به خاطر استفاده از یک بازیگر ولی در مدارس سینمایی اروپا به‌عنوان نمونه‌ای از نگاه انسانی به جنگ، مورد تحلیل قرار گرفت. 

تهیه‌کننده مجموعه  شب دهم  بیان داشت: اکنون هم می‌شود فیلم جنگی خوب با قصه رئالیستی با حدودا ۵ میلیارد تومان و با بازیگران تئاتری ساخت وگرنه اگر بازیگر میلیاردی بیاورید معلوم است که با بودجه کمتر از ۱۰میلیارد تومان نمی‌شود فیلم ساخت. 

شریفی ادامه داد: متاسفانه گرفتاری‌های اقتصادی موجب شده که همه به فکر جیب خود باشند و وقتی برای انتخاب بازیگر، سراغ همکاران می‌رویم همه دستمزدهای هنگفت می‌خواهند و همین می‌شود که قصه‌های خوب به تولید نمی‌رسند یا به تولید ناقص می‌رسند. 

شریفی درباره مدیریت سینمایی ادوار مختلف گفت: همه چیز نسبی است و در زمان سیف‌الله داد و عزت‌الله ضرغامی امکان تولید کارهای باکیفیت، نسبتا فراهم‌تر بود؛ آژانس شیشه‌ای و ضیافت در دوران ضرغامی تولید شد و در دوران سیف‌الله داد هم بسیاری از فیلمسازان توانمند مثل بهرام بیضایی توانستند کار کنند. 

این تهیه‌کننده ادامه داد: درباره انتخاب بهترین مدیران سینمایی نمی‌توان با قطعیت حرف زد ولی بدترین مدیران سینمایی مربوط به سال‌های اخیر بودند چون متاسفانه پیشینه سینمایی نداشتند. 

شریفی خطاب به رئیس جمهور جدید گفت: از سیدابراهیم رئیسی می‌خواهیم فردی را در مدیریت سینما بگذارد که گرفتار مدیریت سلیقه‌ای نباشد. سینما، مدیر سینمایی می‌خواهد که به چارچوب سینما پای‌بند باشد. مدیر سینما باید فضای کار برای تمام سینماگران را فراهم کند و نه اینکه فقط یک عده بتوانند کار کنند و مابقی بیکار شوند.