رنج و رنگ از کاشان به سکانس بین‌المللی فیلم نیویورک رسید

محمد سجاد آقاجانی کارگردان مستند کوتاه رنج و رنگ گفت: این مستند از میان چندین هزار اثر ارسالی به بخش نهایی و ۱۰ اثر برتر جشنواره راه یافته است.

او افزود: ششمین جشنواره بین المللی فیلم جوانان نیوآرک در شهر نیویورک زیر مجموعه Newark IFF است که به صورت تخصصی به آثار فیلمسازان جوان می‌پردازد.
این مستندساز کاشانی بیان کرد: مستند رنج و رنگ در ۱۳ دقیقه پیشینه تاریخ و فرآیند تار و پود تا تولید فرش دستباف هنر ناملموس جهانی، دیار نخستین‌های جهان را معرفی می‌کند.
به گفته وی جشنواره بین المللی "NIFF Youth Festival" از نهم تا سیزدهم سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۸تا۲۲ شهریور ۱۴۰۰) در شهر نیویورک برگزار خواهد شد.
کارگردان مستند کوتاه رنج و رنگ رونمایی از پوستر بین‌المللی این اثر به طراحی حمید کرمی گزیانی را همزمان با راهیابی آن به جشنواره نیویورک آمریکا یادآور شد و گفت: این مستند به تهیه کنندگی گروه هنر مستقل، دستیار کارگردانی و برنامه ریز محمد معین پور موسوی، مشاوره هنری و مدیر فیلمبرداری علی بنایی، صدابرداری سارا عابدی و محمد حسین عسگری و سرمایه گذاری ابولفضل عباسی درئی تولید شد.
آقاجانی در نخستین تجربه حضور بین‌المللی و خارج از چارت آموزشی خود موفق به راهیابی و کسب رتبه برتر این اثر حرفه‌ای شده است.
محمد سجاد آقاجانی متولد ۱۷ فروروین ۱۳۸۲ دارای دیپلم رشته فتوگرافیک ابتدا از سال ۹۴ تئاتر و از سال ۹۵ عکاسی را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.
وی فیلم‌سازی را نیز از سال ۱۳۹۶ با ساخت مستندی کوتاه به نام گلابتون و محوریت هنر شعربافی شروع کرد و رتبه‌های پیاپی را در جشنواره‌های آموزش و پرورش بدست آورد.
آقاجانی کارگردان فیلم‌های کوتاه داستانی با نام ناشناس، دستیار کارگردان و مشاوره هنری فیلم‌های کوتاه موج نو و بودی بودم به کارگردانی علی بنایی است.