تجلیل قالیباف از مهرجویی و کیانیان

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، چهارمین جشنواره سراسری طنز طهران، شبکه گذشته با حضور علیرضا خمسه، بازیگر، رضا رفیع شاعر طنزپرداز و پیشکسوت کشور، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، امیر خوراکیان معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، سیدقاسم ناظمی معاون فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم محمدباقر قالیباف شهردار تهران از داریوش مهرجویی به عنوان یکی از کارگردانان طنزپرداز کشور تجلیل به عمل آورد.



* مهرجویی: در جامعه به مقوله طنز کمتر توجه می‌شود



داریوش مهرجویی، کارگردان با حضور بر روی سن و با اشاره به شهردار تهران گفت: امشب به دلیل اینکه برخی از شهروندان تهرانی در این مراسم طنز حضور یافتند، برایم شگفت‌انگیز و در عین حال خوشحال‌کننده است؛ چرا که این جشنواره به موضوعی می‌پردازد که کمتر در جامعه مورد توجه قرار گرفته است و به نوعی آن‌طور که باید و شاید به مقوله طنز در جامعه پرداخته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این مملکت با برپایی جلسات این چنینی اینگونه روحیات درحال رواج پیدا کردن است که امیدواریم طنز در کشور ارتقاء یابد.



* کیانیان: لبخندی ارزشمند بوده که از کشف و اختراع حاصل می‌شود



رضا کیانیان یکی از طنزآوران نام‌آشنای ایران است که او نیز شب گذشته مورد تقدیر قرار گرفت و بیان داشت: برای خنداندن مردم راه‌های بسیاری وجود دارد، اما معتقدم لبخندی ارزشمند بوده که از کشف و اختراع حاصل می‌شود، همانند کسی که بر روی دوچرخه می‌تواند برای نخستین‌بار تعادل خود را حفظ کند.

وی با اشاره به شهردار تهران، بیان کرد: می‌خواستم از آقای قالیباف که همشهری بنده هم است این سوال را بپرسم که قتل انواع و اقسام دارد با چاقو و هفت‌تیر هم می‌توان آدم کشت، چرا آن‌قدر هوا آلوده باشد که باید دسته‌جمعی مرد؟ مسئول آن چه کسی است؟

در ادامه این مراسم از حسین بهزادی نویسنده کتاب «تاریخ طنز و طنزپردازی در ایران»، سعید توکل تهیه‌کننده برنامه جمعه ایرانی و از محمد صالحی آرام روزنامه‌نگار طنزپرداز کشور و احمد عربانی از کاریکاتور، گرافیک و انیمیشن طنزپرداز کشور تجلیل به عمل آمد.



* برگزیدگان بخش علمی چهارمین جشنواره سراسری طنز طهران تجلیل شدند



در ادامه این مراسم از شمسی فضل‌اللهی بازیگر و علی درخشی یکی از کاریکاتوریست جوان کشور به دلیل ساخت و بازی در بخش‌های طنز تقدیر به عمل آمد، همچنین شهردار تهران از نفرات اول علمی چهارمین جشنواره طنز تهران اعم از سیدامیرالسادات موسوی، محمد جاوید، عباس احمدی، نرگس خرقانی، فرزین پورمحبی، سمانه فیاضی، سیدعلی حسینی ملک‌آباد تقدیر کرد.