یک بلندگو تا چه حد می‌تواند کوچک باشد؟

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، بلندگوي Xميني خود را با عنوان صداي ماوراي اندازه معرفي ميكند.

این محصول سنگاپوری که در حقیقت در سال ۲۰۰۸ تولید شده از ایده و ظاهر جالب برخوردار بوده که چیزی میان روبات و یویو است.

در تبلیغات از این بلندگو به عنوان یکی از بهترینها یاد شده که ممکن است درست باشد اما با قضاوت در مورد بررسی‌های اخیر می‌توان به این حقیقت دست یافت که بلندگوهای کوچکی مانند Xمینی آنقدرها هم مطبوع نیستند.

سایت Engadget در آخرین بررسی خود بر روی کپسول Xمینی KAI، آنرا قابل توجه نخوانده است. به گفته این سایت، ویژگی تشدید کننده آکاردئون مانند این بلندگو با وجود جذابیت، تا آنجا که به ارائه واکنش بسامد بیشتر پرداخته، تا حد زیادی بی‌ارزش عمل می‌کند.

البته منتقدان دیگر مانند CNET با سخاوت بیشتری عمل کرده و گفته‌اند: اگرچه KAI برای چنین حجمی محصول جالبی بوده اما نباید از آن انتظار خیلی بالایی داشت.

مطمئنا این محصول یک دستاورد در مهندسی محسوب می‌شود. قطر آن حدود ۲.۵ اینچ و ارتفاع آن نزدیک به دو اینچ است. این بلندگو به اندازه یک توپ بیس‌بال بوده و قابلیت بلوتوثآن به معنی ساخت آسان بخشهای موسیقی است.

اگرچه موارد استفاده زیادی برای این دستگاه وجود داشته که می‌تواند کمبودهای آنرا جبران کند. برای مثال قابلیت بلوتوثآن، این بلندگو را به چیزی شبیه به یک هدستبلوتوثتبدیل کرده که تنها بر روی سر قرار نمی‌گیرد. حتی می‌توان زنجیره‌ای از این بلندگوها را برای تقویت صدا یا تامین صدای یک نشست مورد استفاده قرار داد.

به گفته سایت CNET این بلندگو از صدای واضح و بلندی برخوردار بوده، اگرچه با قرار گرفتن در فاصله یک متری آن این خاصیت کمرنگ می‌شود.