«شهر دروغ‌ها» در جشنواره دوویل با حضور جانی دپ

شب پیش جشنواره دوویل فرانسه که با تمرکز بر سینمای آمریکا برگزار می‌شود، میزبان جانی دپ بود که روی فرش قرمز جشنواره حاضر شد و پس از آن در مراسم معرفی فیلم «شهر دروغ‌ها» حضور یافت.

«شهر دروغ‌ها» درباره تحقیقاتی است که درباره مرگ ۲ رپر مشهور سیاهپوست آمریکایی صورت گرفت.

دپ در مراسم گفت: این فیلم ۳ سال ربوده شده بود زیرا هالیوودی‌ها این طور می‌خواستند. ۳ سال فیلم را کشتند و ما سرانجام فیلم را به دست آوردیم.

 «شهر دروغ‌ها» در جشنواره دوویل با حضور جانی دپ

این فیلم بلند نخستین بار سال ۲۰۱۸ در فرانسه به نمایش درآمد اما توزیع کننده‌ای نیافت و اکرانش منتفی شد.

«شهر دروغ‌ها» مخاطبان خود را به آمریکای دهه ۱۹۹۰ می‌برد و تلاش دارد قتل ۲ تن از بزرگ‌ترین رپرهای آمریکایی یعنی توپاک و بیگی که رقابت موسیقی بین ساحل غربی و شرقی آمریکا را رقم زده بودند، بررسی کند.

در این فیلم بازرس راسل پول که نقشش را جانی دپ بازی کرده، به درخواست یک روزنامه‌نگار الکلی که فارست ویتاکر نقشش را بازی کرده، بار دیگر بر این پرونده متمرکز می‌شوند. این فیلم ترکیبی از داستان و برخی از تصاویر بایگانی شده است و نشان می‌دهد پلیس لس‌آنجلس تحقیقات بدی را درباره این قتل‌ها پیش برده و افرادی فاسد و مجرم، مانع تحقیقات جدی پلیس شدند.

این فیلم به کارگردانی برد فورمن سوال‌های زیادی را درباره این قتل‌ها مطرح می‌کند و می‌پرسد چرا مجرمان این ۲ قتل هرگز پیدا نشدند.

در این مراسم جانی دپ از سوی هواداران فرانسوی‌اش با تشویق روبه رو شد و در پاسخ به پرسش هایی که از وی می‌شد گفت: مردم، فرهنگ، شادی، قدردانی از هر روز زندگی، هر روز روز ستایش است. هر روز اینجا یک گرامیداشت و جشن است و من این را فقط در فرانسه می‌بینم و به همین دلیل ازهمه شما متشکرم.

فیلمنامه این فیلم بر مبنای کتابی از رندال سالیوان نوشته شده که با جکسون رابطه نزدیکی داشت و این داستان را بر مبنای واقعیت نوشته است. وی همچنین به خشونت علیه سیاه پوستان و سرخ پوستان و مهاجران به خوبی پرداخته است.

این فیلم حواشی خاصی هم داشت و جانی دپ در طی فیلم‌برداری متهم شد که مشتی به صورت گرگ بروکس مدیر صحنه این فیلم زده اما بعد معلوم شد به او تهمت زده‌اند و وی چنین کاری نکرده است. همین موضوع دلیلی برای به تعویق انداختن اکران فیلم شد و دپ بعدها ادعا کرد که این توطئه‌ای از سوی پلیس لس‌آنجلس بود تا مانع اکران فیلم شود.

چهل و هفتمین جشنواره فیلم های آمریکایی «دوویل» از ۳ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۱ شهریور) در فرانسه برگزار می شود و امسال فیلم «قهرمان» فرهادی هم در آن به نمایش درمی‌آید.