«راننده رئیس‌جمهور» به کتابفروشی‌ها آمد

 «راننده رئیس‌جمهور»، تازه‌ترین کتاب سلمان کدیور توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شد. از سلمان کدیور نویسنده جوان و نام‌آشنا، پیش از این، کتاب «پس از بیست سال» به چاپ رسیده بود که با استقبال خوبی از جانب مخاطبان ادبیات داستانی مواجه شده است و همچنین جایزه «قلم زرّین» را از آن خود کرد و در جایزه «جلال» شایسته تقدیر شناخته شد، این اثر به تازگی تمجید و تقدیر مقام معظّم رهبری را نیز برانگیخت و ایشان از «پس از بیست سال» به عنوان یک رمانِ خوب یاد کردند.

کدیور مجموعه جدید خود را در فضایی نسبتاً متفاوت با اثر قبلی و در قالب داستان کوتاه نوشته است. درونمایه 12 داستان این کتاب، تاریخی، سیاسی و نقد اجتماعی است.

« راننده رئیس‌جمهور »، «رجعت عبیدالله» و «سپاه وحشت» سه عنوان از داستان‌‌های این مجموعه است که به ترتیب برگزیده جشنواره «الف» دزفول، جشنواره «رسول آفتاب» و جشنواره «شکوه شکیبایی» شده‌اند.

«راننده رئیس‌جمهور» به کتابفروشی‌ها آمد

کتاب با داستان «فرشتگان قلعه گلاب» که به عشایر جنوب تقدیم شده است، چنین آغاز می‌شود:

«می‌بینی سهراب؟ می‌بینی مادر؟ شب سر رسیده، ماه تو آسمون پنهون شده و چشم هیچ کدوم از ما خواب نرفته. می‌بینی سیاه‌چادرها رو؟ همه بیدارن و عزادار.

دور آتیش اجاق‌هاشون چمباتمه زده‌ن. مغموم و ساکت. بدون اینکه مردی مثل کبک مست شاهنومه بخونه و مرد دیگه‌ای نی بزنه. بدون زنی که بالا سر گهواره، صدای لالایی‌شو بسپره به باد تا توی گوش دشت زمزمه کنه...».