اکران آنلاین مستندی درباره همسر امام خمینی

 «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی، روایتی است از زندگی بانو خدیجه ثقفی که فارغ از تجربه‌های  کودکی و نوجوانی، ۶۰ سال زندگی در کنار مردی بی‌نظیر را تجربه کرد و تا به آخر همراهش بود. 
از نکات جالب توجه در این اثر، این بوده که خانواده امام خمینی(ره) در آن مقابل دوربین رفته‌اند و برای اولین بار بدون واسطه صحبت ‌هایی درباره زندگی شخصی بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده‌اند.
این فیلم که در یازدهمین جشنواره « سینما حقیقت » تندیس بهترین فیلم را دریافت کرده، تاکنون حواشی بسیاری را برای اکران در سینماها پشت سر گذاشته است. سال گذشته غلامعلی اصغریان مدیرعامل موسسه «عروج فیلم» که از تهیه ‌کنندگان این اثر است، درباره زمان اکران فیلم گفته بود: «ما در نظر داشتیم فیلم را در سینماهای «هنر و تجربه» به نمایش بگذاریم اما به دلیل تعطیلی سینماها این کار متوقف شد. در حالی که ما برنامه‌ریزی کرده بودیم، حالا هم مترصد این هستیم که ببینیم سینماها چه زمانی بازگشایی می‌شوند.»
با توجه به این که این فیلم از معدود آثار ساخته‌ شده درباره زندگی شخصی امام خمینی(ره) است، اکران گسترده آن در سینماهای سراسر کشور از اهمیت بالایی برخوردار است ولی پیگیری‌ ها نشان می‌دهد که در نهایت قرار است این مستند از اواخر مهرماه به صورت آنلاین اکران شود.

اکران آنلاین مستندی درباره همسر امام خمینی


حال باید دید در زمان اکران آنلاین فیلم، چه اقداماتی برای تبلیغ هرچه بیشتر این اثر در نظر گرفته می‌شود تا مخاطبان بیشتری به تماشای آن بنشینند.
مستند «بانو قدس ایران» محصول موسسه فرهنگی، هنری عروج است و با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است.