راهیابی فیلم «آدمخوار» به جشنواره فیلم ازمیر

فیلم کوتاه « آدمخوار » در بخش پانورامای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه ازمیر پذیرفته شد. این جشنواره،که به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی ترکیه جایـگاه خـود را حفظ کرده، امسال برای بیست‌ودومین بار با مخاطبانش دیدار خواهد کرد.

جشنواره فیلم کوتاه ازمیر از سال۲۰۰۰ شروع به نمایش فیلم‌های خود کرد و از آن زمان یکی از معتبرترین جشنواره‌ها بین دوستداران سینما بوده است. برنده جایزه بزرگ جشنواره به آکادمی اسکار معرفی می‌شود.

فیلم کوتاه «آدم‌خوار» به نویسندگی و کارگردانی رامین سامانی و در ژانر اجتماعی با مدت‌زمان ۹ دقیقه، آماده حضور در این جشنواره خارجی است. تهیه‌کنندگی این فیلم را محبوبه زرگری و رامین سامانی بر عهده داشته‌اند.

فیلم کوتاه «آدم‌خوار» پیش از این نیز در جشنواره‌هایی مانند سی‌وششمین جشنواره فیلم کوتاه آلپینال اتریش، نهمین جشنواره موسترا اینترگالاستیکای مکزیک و چهارمین جشنواره فیلم ولتورنوِ ایتالیا پذیرفته و شرکت کرده بود.

 

در خلاصه‌داستان فیلم «آدم‌خوار» آمده:«در حالی‌که ویروسی ناشناخته در ایران پخش شده، مردی یدک‌کش،که وظیفه اصلی‌اش کمک به دیگران است، برای تامین نیازهای خانواده دست به جنایت وحشتناکی می‌زند».

کارگردان فیلم درباره محتوای اثر جدید خود می‌گوید:«در انسان گرسنه به مرور چیزی به نام انسانیت از بین می‌رود و اگر از یک انسان، انسانیتش را بگیرید، تبدیل به حیوانی می‌شود که فقط به فکر سیرشدن است و چه موجودی در جهان از حیوان دوپا خطرناک‌تر خواهد بود؟!».

بهزاد دورانی، منصور نصیری، فرزانه سلحشور، محمدجواد سجادی و رامین سامانی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

راهیابی فیلم «آدمخوار» به جشنواره فیلم ازمیر

دیگر عوامل فنی این فیلم عبارتند از:

مدیر فیلمبرداری: پوریا پیشوایی، مدیر صدابرداری: هادی معنوی‌پور، دستیار یک کارگردان و برنامه‌ریز: حسین ایرجی، طراح صحنه، لباس و گریم: نوید فرح‌مرزی، مدیرتولید: علیرضا کفایتی، تدوین: پویان شعله‌ور، صداگذار: حسین قورچیان، آهنگساز: مهدی معظم، جلوه‌های بصری: حسن نجفی، اصلاح رنگ و نور: هوتن حق‌شناس.

گفتنی است رامین سامانی از سال ۹۶ در رشته بازیگری فعالیتش را آغاز کرده و در چند فیلم کوتاه و بلند به عنوان بازیگر حضور داشته است. او،که دارای مدرک کارشناسی بازیگری از دانشگاه آزاد اراک است، سال۹۶ نخستین فیلم کوتاهش را کارگردانی کرد که در چند جشنواره بین المللی شرکت داشت.