قرآن نفوذناپذیرترین پناهگاه معنوی است

 حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه بازدید از روز نخست مسابقات قرآن نیرو‌های مسلح که به میزبانی ارتش در حال برگزاری است، اظهار داشت: خدا را شاکریم که توفیق برگزاری این رویداد قرآنی را به ارتش عنایت کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه مسابقات قرآنی برکات فراوانی برای نیرو‌های مسلح دارد، افزود: این دوره از مسابقات با مشارکت کلیه نیرو‌های مسلح در سطح بسیار بالایی در حال برگزاری است.

قرآن نفوذناپذیرترین پناهگاه معنوی است

وی با بیان اینکه رویداد‌های قرآنی مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، یادآور شد: موضوع افزایش صمیمیت در بین نیرو‌های مسلح از مطالبات جدی فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) است که در حوزه مختلف این هم افزایی تحقق پیدا کرده و این رویداد یکی از نماد‌ها و مصداق‍های عینی وحدت حقیقی ولایتمدارانه بین نیرو‌های مسلح است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی درباره رویکرد برگزاری مسابقات قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌های نیرو‌های مسلح یادآور شد: هر انسانی در لحظات بحرانی دوست دارد به جای امنی پناه ببرد و برابر با آموزه‍های قرآنی، نفوذناپذیرترین پناهگاه معنوی قرآن است و به توصیه معصومین (ع) برای در امان ماندن از تهاجمات فرهنگی بهترین راه پناهنده شدن به قرآن است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: قطعا کسانی که در پرتو قرآن هستند از بسیاری از آثار منفی تهاجمات فرهنگی در امان خواهند بود و ما باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا موضوع فرهنگ قرآن را فراگیر شود تا خانواده‍های ایرانی تحت برنامه‍های تعالی بخش قرآنی قرار گیرند.

وی درباره جایگاه قرآن در افزایش توان دفاعی نیرو‌های مسلح خاطر نشان کرد: اساسا کسانی در میدان عمل تا آخر ایستادگی می‌کند که از اراده‍ها و اعتقادات قوی برخوردار باشند، هیچ کتابی به اندازه قرآن نمی‌تواند اراده‍های ما را تقویت کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی افزود: ایستادگی اصحاب امام حسین (ع) در کربلا به خاطر اعتقادات قوی آن‌ها و فرهنگ قرآنی بوده است. راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و برخورداری و داشتن اراده قوی و پولادین تقویت اعتقادات از طریق توجه به آموزه‌های قرآن کریم است.