ادامه فیلمبرداری «جیران» در خانه طباطبایی‌های کاشان

خانه تاریخی طباطبایی‌های کاشان یکی از بناهای تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان که برای فیلم‌برداری سریال "جیران" به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه، خانه تاریخی طباطبایی به مدت سه روز تعطیل شده و درهای این بنای تاریخی تا روز پنج‌شنبه نهم دی‌ماه به روی بازدید کنندگان بسته است.

سریال " جیران " مجموعهٔ نمایش خانگی درباره زندگی جیران همسر و سوگلی ناصرالدین شاه قاجار است که به کارگردانی حسن فتحی ساخته می‌شود. داستان این سریال درباره جیران یکی از ندیمه‌های ناصرالدین شاه است و قصه این سریال مربوط زمانی از پادشاهی این شاه قاجاری است که وی عاشق جیران می‌شود. سریال جیران ماجرایی عاشقانه و تاریخی است. این داستان، دوران پس از مرگ امیرکبیر را روایت می‌کند؛ زمانی که ناصرالدین شاه با جیران آشنا می‌شود و این آغاز یک عشق است. مجموعه قسمت‌های این سریال تا حدود ۶ سال از زندگی ناصرالدین شاه و جیران را برای مخاطب به تصویر می‌کشد.

ادامه فیلمبرداری «جیران» در خانه طباطبایی‌های کاشان

یکی از آثار شبکه نمایش خانگی است که بازیگرانی از جمله امیر جعفری، امیرحسین فتحی، بابک حمیدیان، بهرام رادان، پریناز ایزدیار، رعنا آزادی‌ور، گلاره عباسی، مریلا زارعی، الهام نامی، پاشا جمالی، رویا تیموریان، ستاره پسیانی، سمیرا حسن‌پور، غزل شاکری، مهدی پاکدل، نهال دشتی و هومن برق‌نورد در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان سریال جیران آمده است:

«زنهار که طراز و طریقت گمشده و مجاز و حقیقت به هم آمیخته. سهم رعیت کابوس است و سهم سلطان تخت طاووس. کجاست تدبیر کریم‌خان که تاج شاهی پس بگیرد از ما ندانم‌کارها؟ کجاست شمشیر نادر که انتقام بکشد از ما خراب‌کارها؟ مملکت آشفته است و امیرکبیر در گور خفته. هر نامی آبستن ننگ است و هر صلحی آبستن جنگ. آدمیزاد قبله عالم هم که باشد پناه می‌خواهد. قلعه‌ای می‌خواهد که جان‌پناهش باشد. برای اولاد آدم هیچ قلعه‌ای محکم‌تر از عشق نیست. بدهید همه‌جا جار بزنند که: ایهاالناس! دیروز در حوالی تجریش پادشاه شما عاشق شد…»

خانه طباطبایی همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ پذیرای گردشگران و مسافران بوده است.