وزیر ارشاد: با تعطیلی مجدد سینماها مخالفیم

محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در جمع مدیران مطبوعات و رسانه‌های قم درسالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان افزود:‌ درحال حاضر شش هزار و 500 نفر از اصحاب رسانه در این صندوق عضویت دارند.

وی درادامه با اشاره به روند نزولی استقبال و مراجعه مردم به مطبوعات گفت:‌ در پیمایشی که انجام شده، میزان مراجعه به روزنامه‌ها متاسفانه به دو دهم درصد رسیده که البته برخی این روزنامه‌ها پایگاه مجازی هم دارند اما آمار این عدد را می‌گوید.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: نزدیک به 13 هزار و 500 مجوز در حوزه نشریات صادر کردیم و بیش از 40 خبرگزاری در کشور داریم. در روزنامه‌ها نیز عدد ما خیلی بالا است و مشابه این وضعیت در کشورهای دیگر وجود ندارد.

وی با اشاره به ضرورت ادامه فعالیت مراکز فرهنگی با افزایش پوشش واکسیناسیون کرونا، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات اخیر همواره مخالف تعطیلی مجدد سینماها و سایر مراکز فرهنگی بوده‌است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رغبت مردم به مراکز فرهنگی بعد از حدود دو سال تعطیلی، عنوان کرد: طی ماه جاری سینماهای کشور 3 میلیون مخاطب جذب کرده‌اند.

وزیر ارشاد: با تعطیلی مجدد سینماها مخالفیم

وی با اشاره به برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خودکفایی در تامین کاغذ، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده تا سال 1402 برنامه خودکفایی کاغذ نهایی خواهد شد و نیاز مورد نیاز مطبوعات نیز تامین می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه با توجه به جایگاه قم رسانه‌های این استان باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند، اظهار داشت: از ابتدای آغاز دولت سیزدهم تلاش شده تا تصمیماتی در حوزه رسانه گرفته شود که کمترین ضرری به خبرنگاران و اهالی فرهنگ وارد نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: مبنای عمل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور قواعد و مقررات است و از هیچ تصمیمی بر مبنای سلایق شخصی و استانی و محلی گرفته نمی‌شود.