خیلی‌ها با قصه «بیرو» همذات‌پنداری می‌کنند

مرتضی علی عباس میرزایی کارگردان سینما گفت: هیچ نظری درباره داوری آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر ندارم؛ وظیفه من فیلم ساختن است و تمام تلاشم را می‌کنم فیلم خوب بسازم تا مردم در سالن سینما لذت ببرند. فقط انتظارم این است عوامل و بازیگر نقش اول فیلم «بیرو» خوب دیده شوند.

فیلم سینمایی «بیرو» سومین فیلم سینمایی مرتضی علی عباس میرزایی به تهیه کنندگی مجید برزگر، روایتی از زندگی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران از دوران کودکی تا ورود به فوتبال حرفه‌ای و عضویت در تیم ملی است.

این کارگردان درباره انتخاب نقش اول فیلم می گوید، بازیگر اصلی ما اصلاً بازیگر نیست و اولین بار بود که در فیلم بازی می‌کند.

به گفته عباس عباس میرزایی، حکایت زندگی بیرانوند داستانی است که میلیون‌ها ایرانی هم‌نسل او می‌توانند با آن همذات پنداری کنند. بیرانوند از خانواده‌ای عشایری می‌آید و در استان لرستان، از استان‌های غربی ایران بزرگ شده است.

خیلی‌ها با قصه «بیرو» در فجر ۴۰ همذات‌پنداری می‌کنند

در جشنواره امسال، ۲۲ فیلم به بخش سودای سیمرغ راه یافتند که در این بین نام کارگردان‌های جوان بیش از پیش به چشم می‌خورد.

خیلی‌ها با قصه «بیرو» در فجر ۴۰ همذات‌پنداری می‌کنند

به گفته مرتضی علی عباس میرزایی؛ امسال شاهد فیلم‌های درخشانی از فیلم اولی‌ها خواهیم بود؛ چراکه مخاطبان از کارگردانان فیلم اولی‌ها شناختی ندارند و من به عنوان داور یا هیئت انتخاب در جشنواره‌های فیلم کوتاه از آن‌ها فیلم‌های خوبی دیده ام. آدم‌های خوش فکر و خوش ذوقی هستند و امیدوارم مردم هم از دیدن آثارشان لذت ببرند. یکی از شگفتی‌های جشنواره چهلم دیدن این فیلم اولی‌ها است؛ چون خودم‌یک دوره فیلم اولی بودم و می‌دانم چه سختی‌هایی دارد.