پنج میلیون تومان به هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری اعطا می‌شود

سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: به غیر از موضوع خدمات پایه و بحث بسته حمایتی هنرمندان که در روز‌های آینده و قبل از آغاز سال نو، تقدیم هنرمندان می‌شود، ۵ میلیون تومان نیز تقدیم هنرمندان دارای نشان یک هنر خواهد شد.

در دولت سیزدهم برای اولین بار به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح جوانه و شمیم اجرایی شد. به موجب طرح «شمیم» که به عنوان سومین طرح از طرح‌های تقدیمی و حمایتی در قالب طرح ازدواج تعریف شده، هر هنرمندی که از اول مهرماه سال جاری تا پایان ۱۴۰۱ ازدواج کند، مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات به اضافه کمک هزینه ۵ میلیون تومانی بلاعوض تقدیم خواهد شد.

طرح جوانه به عنوان دیگر طرح‌های تقدیمی و حمایتی صندوق اعتباری هنر نام برد هرهنرمندی که عضو این صندوق باشد و از اول مهر ماه سال ۱۴۰۰تا پایان ۱۴۰۱ صاحب فرزندی شود؛ تحت عنوان طرح «جوانه» مبلغ ۳۰ میلیون تومان تسهیلات وام با درصد بسیار کم همراه با مبلغ ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض تقدیم خواهد شد.

پور احمدی می‌گوید: هدف ما در صندوق هنر با توجه به شرایط دو سال اخیر که بر هنرمندان گذشته است و بیشترین آسیب درحوزه فرهنگ و هنر را شاهد بودیم و تعدادی پروژه در حوزه اقتصاد هنر آماده کرده ایم که از ابتدای سال آینده یکی یکی فعال خواهد شد و هدف اصلی ارتقای کسب و کار‌های هنر و توجه و توانمند سازی هنرمندان است.

پنج میلیون تومان به هنرمندان دارای نشان درجه یک هنری اعطا می‌شود

اعضای صندوق اعتباری هنر تا روز‌های آینده به ۹۰ هزار عضو می رسند؛ بیش از ۶۷ درصد آن‌ها در شهرستان‌های مختلف و ۳۳ درصد در تهران ساکن هستند. ۴۵ هزار نفر از این افراد بیمه و رایانه بگیر هستند و ۶۰ درصد از سهم بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود.